دوزدار حمو، ملیتان پیشاهنگ پ.ک.ک در حمله‌ی هوایی به شهادت رسید

​​​​​​​کمیته حمایت از خانواده‌ی شهدای پ.ک.ک: عبدالرحمن حمو با کد سازمانی «دوزدار حمو»، فرمانده پ.ک.ک و ملیتان پیشاهنگ در حمله‌ی هوایی رژیم ترکیه در نوامبر ٢٠١٩ به مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسید.

کمیته حمایت از خانواده‌های شهدای حزب کارگران کوردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد:"شهادت رفیق دوزدار خسران بسیار بزرگی برای ماست. با تداوم مبارزه وی، تلاش برای تحقق اهداف وی می‌توانیم این درد را تسکین دهیم. با شعله‌ورتر کردن آتش انتقام از دشمن، با فروپاشی فاشیسم و با آزادی رهبرمان و کوردستان می‌توانیم دردمان را التیام بخشیم."

کمیته حمایت از خانواده‌های شهدای پ.ک.ک اعلام کرد:"فرمانده گرامی حزبمان، کادر ملیتان پیشاهنگ و کمونال، نماد زنده ارزش‌های تاریخی «دوزدار حمو» (عبدالرحمن حمو)، نوامبر ٢٠١٩ در حمله هوایی به مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسید. مراتب تسلیت خود را به خانواده رفیق دوزدار، خلقمان در روژاوای کوردستان، حزبمان، رفقایمان و خلقمان اعلام می‌کنیم." در ادامه بیانیه آمده است:"پ.ک.ک، حزب پیشاهنگ خلق کوردستان، مبارزه آزادیخواهی صدساله را به پیش می‌برد. این مبارزه از باکور کوردستان آغاز شده و بسرعت در تمامی کوردستان گسترش یافته است. در سراسر جهان خود را به کوردها رسانده و به عنوان یک حزب پیشاهنگ از خلق کوردستان صیانت به عمل آورده است.

پیشاهنگ زندگی آزاد بود

پ.ک.ک از آنرو که تنها نیروی کوردهای آزاد برای زندگی است، از کوردها دفاع می‌کند و نماینده آنان است به حزب پیشاهنگ خلق کوردستان و به خود خلق مبدل شده است، ملیتان‌های بزرگی را در میان خلق کوردستان آفریده است. خط‌مشی پ.ک.ک، الگوی‌های متعالی انسانیت، شخصیت‌های تاریخی و اجتماعی را خلق کرده است. شهیدانمان با رفتار خویش، با زندگی خود، با موضع و رنج خود در حزب، با دارابودن شخصیتی تاریخی و اجتماعی، ، به نیروی ماندگاری حزب، به گسترش و نوسازی آن مبدل شده‌اند. خلق مقاومتگر کوردستان، با دارابودن تاریخی کهن از استقامت، با اجتماعی بودن خویش، با آمیختگی با پ.ک.ک ارزش‌های بشری نوین را بر معیارهای اجتماعی خویش افزودند و پیشاهنگی زندگی آزاد بشریت را بر عهده گرفته است. این توانایی و نیروی پ.ک.ک نتیجه تلاش‌ها و زحمات رهبر آپو و شهیدانمان است. رفیقمان دوزدار حمو با زندگی، مشارکت و پراتیک خود به یکی از رفقایی مبدل شد که در این راستا عمل کرده است.

با موضع خویش به ملیتان پیشاهنگ مبدل گردید

رفیق دوزدار سال ١٩۶٩ در عفرین متولد شد، همچنانکه می‌دانیم عفرین به عنوان یکی از مراکز ارزش‌های آزادیخواهی کورد، ارزش‌های انقلاب فرهنگی، ارزش‌های باورمندی آریایی را پاس داشته و بزرگ کرده است. عفرین خود به تنهایی یک کوردستان است. فرهنگ جامعه اخلاقی و سیاسی که با محافظت از آن، با زنده نگه‌داشتن آن و با آمیختن آن با پ.ک.ک ارزش‌های مقاومت را ابدی کرده است. کورد آزاد که در روند اجتماعی عفرین ظهور کرده است به چنان سطحی رسید که به انسان‌های الگوی این مرحله مبدل گردید. رفیق دوزدار، با این ارزش‌‌های اجتماعی بزرگ شد، بر مبنای پایبندی عمیق به خاک خویش، ارزش‌های اجتماعی را در هر زمانی حفظ کرده است. وحدت با تمامی بخش‌های کوردستان را در بالاترین سطوح زندگی اثبات کرده است. با مواضع ملیتانی پیشاهنگ خویش، در تمامی زندگی به یک فرمانده نمونه مبدل گردید. در سنین جوانی سیاست‌های قتلعام بر کوردستان را شاهد بود و برای آزادی کوردستان تصمیم به مشارکت در مبارزه گرفته، سال ١٩٩٠ به صفوف پ.ک.ک ملحق شد. پس از پیوستن به حزب به عرصه رهبری رفت و در حضور رهبر آپو شیوه صحیح زندگی و مبارزه را فراگرفته است و پافشاری و عزم بر مبارزه را ارتقا بخشیده است. با هیجان و روحیه‌ی مضاعفی که از حضور در دوره‌های آموزشی نزد رهبری کسب نمود و با اشتیاق به مبارزه، سال ١٩٩٢ به کوهستان‌های کوردستان آمد. طی سال‌های طولانی در سخت‌ترین شرایط در جبهه‌های جنگ جای گرفت و در بسیاری از عرصه‌های میهن مبارزه نموده است. در سن جوانی شخصیت و موضع فرماندهی را به ثمر رسانده است. سال‌های مدیدی را در عرصه فعالیت نظامی سپری کرد و به عنوان فرمانده در عملیات‌های بسیار زیادی شرکت کرده است و به اندازه‌ای که می‌تواند الگوی هر جوان کورد باشد از دشمن انتقام گرفته است. مُهر خود را بر پیروزی‌های بزرگی حک کرده است، در تمامی عرصه‌های فعالیت با تکیه بر عزم و اراده خویش مشارکت کرده و با ژرف‌اندیشی، مدیریت بسیاری از فعالیت‌ها را به انجام رسانده است.

مدیریت فعالیت‌های رسانه‌ای و مطبوعات ه.پ.گ به درازای سال‌های طولانی

رفیق دوزدار هم فرمانده‌ای زیرک و پیشاهنگ، هم در عرصه اندیشه توانا بود. با مقالات، نثرهای ادبی، تحلیل‌های سیاسی، تبحر در تبلیغات همچون یک کتاب به خوانش انسان، زندگی و جهان می‌پرداخت و مطالعات خود را به بهترین شیوه بازمی‌گفت. سال‌های مدیدی وظیفه مدیریت را در مرکز مطبوعات و رسانه‌های ه.پ.گ بر عهده داشت و در مقاطع حساس وظایف مهمی را به انجام رساند. همزمان در فعالیت‌های اجتماعی، در تبلیغات، در دیپلماسی جای گرفته است. به چنان سطحی رسید که برای انجام هر وظیفه‌ی از سوی حزب اعلام آمادگی کرده است. یکی از رفقایی بود که در شخصیت خویش ارزش‌های اجتماعی کورد آزاد را به ثمر رسانده بود و خود را با ارز‌ش‌های مشترک خلق‌های کورد، ترک و عرب بزرگ کرده بود. اینچنین به نماد فرد عضو ملت دمکراتیک در خاورمیانه مبدل گردید. از تحقق انقلاب روژاوا نیروی بزرگی کسب کرد و در انقلاب روژاوا هم رنج بسیاری کشید. با هویت خاورمیانه‌ای خویش به منظور تثبیت انقلاب در شعله‌ور شدن انقلاب زحمات بسیاری را بر دوش کشید. رفاقت وی با رفقای زن اثبات کرده است که رفاقت ارزش‌مدار چگونه می‌تواند به رفاقت رهبر آپو مبدل شود. رفیق دوزدار شخصیتی اجتماعی است که با تبسم خویش، با گفتگو با همه رفقا، با انرژی مثبتی که دارا بود هم با رفقا و هم با خلق مراوده داشت.

از انقلاب روژاوا الهام و روحیه گرفت و به آن یاری رساند

همچنانکه رفقای شهید به رهبر آپو گفته‌اند، ما نیز در حضور خانواده شهدا و خلقمان اعلام می‌کنیم؛ غمگین نباشید، تحقق پارادایم رهبر آپو در تمامی خاورمیانه، آزادی کوردستان و زندگی در کنار رهبر آپو تنها و تنها هدف ما می‌باشد. ما این مقاومت را روز به روز گسترش می‌دهیم، الگوهای انسان‌های آزاد و زندگی آزاد را می‌آفرینیم. هم به نیروی انتقامگیری از دشمن مبدل می‌شویم و هم نیروی تکوین مبارزه اجتماعی را فراهم می‌کنیم. گرامیداشت رفیق دوزدار با گرفتن انتقام عفرین و آزادی عفرین میسر می‌گردد، با بازگشت مجدد زندگی و مبدل کردن آن به عرصه زیبای زندگی آزاد محقق می‌شود.

در نمود رفیق دوزدار حمو یکبار دیگر در حضور شهیدانمان سر تعظیم خم می‌کنیم و مراتب احترام و وفاداری خود را اعلام می‌کنیم، یکبار دیگر پیمان خود را برای آزادی کوردستان و آزادی رهبری تکرار می‌کنیم. تمامی خلقمان در هر چهاربخش کوردستان بویژه خلقمان در روژاوای کوردستان، کوردستانی‌های مهاجر، خلق‌های خاورمیانه بویژه زنان و جوانان را به مبارزه علیه فاشیسم فرامی‌خوانیم. جبهه جنگ با فاشیسم را گسترش دهیم، به حصر رهبر آپو پایان دهیم، فاشیسم را فرو بپاشیم، انتقام خون شهیدان را بگیریم و با آزادی رهبری، ملت دمکراتیک را در کوردستان آزاد به ثمر بنشانیم."