سومین روز اعتصاب غذای زینب جلالیان

زینب جلالیان، زندانی سیاسی کورد در بند قرنطینه زندان قرچک از صبح شنبه (٣١ خرداد/ ٢٠ ژوئن) دست به اعتصاب غذا زده است. درخواست او بازگشت به زندان خوی یا انتقال به زندان اوین است.

زینب جلالیان، زندانی سیاسی کورد محبوس در زندان قرچک ورامین از صبح شنبه (٢٠ ژوئن/ ٣١ خرداد) دست به اعتصاب غذا زده است. این زندانی سیاسی هفته گذشته اعلام کرده بود، در صورت ادامه نگهداری در زندان قرچک اعتصاب غذا خواهد کرد. وی که اخیرا به کرونا مبتلا شده، همچنین خواهان رسیدگی پزشکی به وضعیت خود خارج از زندان است.

به نقل از شبکه حقوق بشر کوردستان، پس از انتقال به زندان قرچک در ١٠ اردیبهشت و ابتلا به کرونا، تنها یک بار به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده و پزشکان پس از معاینه و انجام آزمایش با اعلام این‌که ویروس کرونا ریه‌های او را درگیر کرده است، گفته‌اند عدم درمان طی دوره زیر نظر پزشک و در محیطی بهداشتی و بدون استرس، باعث بروز صدمه جبران ناپذیر در ریه‌ها و احتمال ابتلا به آسم خواهد شد.

شبکه حقوق بشر کوردستان از تداوم اعتصاب غذای سهیلا حجاب و سکینه پروانه، دو زندانی سیاسی کورد دیگر در زندان قرچک خبر داده و می‌افزاید که سکینه پروانه از ۵ خرداد و سهیلا حجاب از ۱۷ خرداد اعتصاب غذای خود را با خواست انتقال از زندان قرچک به زندان اوین آغاز کردند. سکینه پروانه روز شنبه (٣١ خرداد/ ٢٠ ژوئن) به علت ضعف جسمی ناشی از اعتصاب به بهداری زندان منتقل شده است.