دیمان عمر، جوان میهن‌دوست شلادزی با نقشه قبلی شهید شده است

در بمباران روز ١٩ ژوئن (٣٠ خرداد) منطقه شلادزی از سوی جنگنده‌های رژیم اشغالگر ترک، ۶ شهروند باشور به شهادت رسیدند که یکی از شهدا یکی از جوانان قیام سال گذشته علیه مقرهای نظامی دولت اشغالگر ترکیه در شیلادزی می‌باشد.

دولت اشغالگر ترکیه که به قتل عام شهروندان کورد ادامه می‌دهد در مدت ۴ روز گذشته در باشور کوردستان ۷ شهروند غیر نظامی را در استانهای دهوک و هولیر به عمد هدف قرار داده و آنها را شهید کرده است.

یکی از این شهروندان که روز ١٩ ژوئن توسط جنگنده‌های دولت اشغالگر ترک هدف قرار گرفته یک جوان کورد با نام دیمان عمر اورماری است. او یکی از جوانان قیام باشور کوردستان بود که سال گذشته در واکنش به کشتار ۴ هموطن باشور کوردستان توسط جنگنده‌های دولت ترکیه به پایگاه اشغالگران رژیم ترک با نام سیری رفته و آنجا را به آتش کشیدند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده هدف قرار دادن شهروندان به ویژه دیمان عمر اورماری بر اساس نقشه‌ی از پیش تعیین شده‌ی دولت ترکیه و جاسوسانش بوده است و همین امر سبب خشم و نارضایتی جوانان باشور کوردستان شده است.

سال گذشته اهالی منطقه‌ی شیلادزی در استان دهوک، در واکنش ‌به حملات ترکیه به خاک اقلیم کوردستان و شهادت چندین شهروند غیرنظامی، به پایگاه اشغالگران ترک در شیلادزی حمله کردند.

چند روزیست که ارتش اشغالگر ترکیه حملاتش به مناطق اقلیم کوردستان را آغاز کرده است و طی ۴ روز گذشته در نتیجه‌ی حملات جنگنده های ترکیه ۷ شهروند در استان‌های دهوک و هولیر شهید شده‌اند.