خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

رُزرین کمانگر: راه تحقق مطالبات اتحاد و مبارزه است

کمانگر: هجوم‌ وحشیانه‌ی دولت ایران علیه مردم ایدئولوژیک، ذهنیتی و سیستماتیک است. بر همین مبنا نیز این خود خلق‌ها هستند که می‌توانند به حقوق و مطالبات‌ برحق خود دست‌ یابند.

عضو کمیته‌ی ژنولوژی کژار در رابطه با اعتراضات مردمی در ایران و روژهلات کوردستان به خبرگزاری فرات گفت: تغییر ذهنیت و ساختار نظام پیام اصلی اعتراضات به رژیم استعمارگر ایران است.

رُزرین کمانگر عضو کمیته‌ی ژنولوژی جامعه‌ی زنان آزاد روژهلات کوردستان «کژار» به اعتراضات اخیر روژهلات و ایران پرداخت.

کمانگر، ابتدا به خانواده‌ی شهدای اعتراضات کنونی ایران و روژهلات کوردستان تسلیت گفت و ابراز داشت: تظاهرات مردمی در ایران و روژهلات کردستان مشروع و برحق است. اعتراضات مردمی نشان می‌دهد که خلق‌ها دیگر تاب تحمل نظام استبدادی ایران را ندارند. چهل سال قبل مردم ایران و روژهلات کردستان برای رهایی از ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی دست به انقلاب زدند تا با تغییرات بنیادین ذهنیتی در رفاه، آرامش و در جامعه‌ای دمکراتیک زندگی نمایند، اما با غصب انقلاب مردمی ۱۳۵۷ از سوی رژيم استعمارگر ایران، خواسته‌ها و مطالبات مردم برآورد نشد و حاکمیتی استبدادی تشکیل شد. رژیم استعمارگر ایران با سیاست‌های ضد مردمی خود، خلق‌ها را از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در بن‌بست قرار داده است. این در حالی است که رژیم ایران با سیاست‌های ضدمردمی اعم از شکنجه، اعدام، زندان و ... به هرگونه ندای اعتراضی پاسخ می‌دهد.

رُزرین کمانگر در ادامه به سیاست‌های رژیم ایران در قبال اعتراضات مردمی پرداخت و گفت: رژيم ایران صدای اعتراضی مردم را هر بار با برچسب‌های جداگانه مانند اغتشاش‌گر، آشوب‌گر، ضد امنیت ملی و... سرکوب می‌نماید. آیا چه کسی امنیت جامعه را برهم زده است؟ خلق‌های ایران و روژهلات کردستان خواهان همزیستی مسالمت‌آمیز و زندگی دمکراتیک هستند؛ اما رژیم ایران خواهان تبعیض، نابرابری و تحمیل تک صدایی بر جامعه است. در این راستا نیز با برچسب‌های متفاوت این خواسته‌های مردم را سرکوب می‌نماید.

وی در ادامه افزود: طی ۴۰ سال گذشته هر دولتی با رنگ و شعارهای متفاوت و در لوای خدمت‌گزاری بر سرکار آمده‌اند. اساساً جز رنگ سیاه یعنی استبداد، تبعیض، نا عدالتی و ... چیزی را به ارمغان نیاورده‌اند. خلق‌ها دیگر تاب تحمل وعده ‌و وعیدهای توخالی را ندارد. شاید اعتراضات به دلیل گران شدن بنزین صورت گرفت اما بحران اقتصادی کنونی، تنها بخشی از بحران‌های کنونی ایران و روژهلات کوردستان است.

کمانگر به پیام‌های اعتراضات مردمی نسبت به سیاست‌های رژیم ایران پرداخت و خاطرنشان ساخت: تغییر ذهنیت و ساختار نظام پیام اصلی این اعتراضات به رژیم استعمارگر ایران است. هجوم وحشیانه‌ی دولت ایران علیه مردم ایدئولوژیک، ذهنیتی و سامانمند است. بر همین مبنا نیز این خود خلق‌ها هستند که می‌توانند به حقوق و مطالبات ‌برحق خود دست‌ یابند. در این راستا نیز خلق‌ها با حضور در خیابان‌ جهانیان را از وضعیت کنونی زندگی خویش آگاه می‌سازند.

رُزرین کمانگر عضو کمیته‌ی ژنولوژی کژار در پایان گفت: در این برهه‌ی زمانی اتحاد در میان خلق‌ها می‌تواند آنان را به خواسته‌هایشان نزدیک‌تر نماید. زنان نیز می‌توانند در ایجاد اتحاد خلق‌ها پیشاهنگی نمایند. دولت ایران باید مطالبات برحق مردم را برآورد نماید تا وضعیت کنونی بحرانی‌تر نشود. باید دانست که اگر مطالبات خلق برآورد نشود، اعتراضات مردمی کماکان ادامه می‌یابند. با اتحاد و مبارزه می‌توان خیابان‌ را خروشان‌تر نموده و از دستاوردها دفاع به عمل آورد.