"رئیس حکومت اقلیم مسئول اعزام پیشمرگ روژ به لیبی است"

سخنگوی ارتش ملی لیبی روز گذشته از دستگیری چهار عضو گروهک مزدور پیشمرگ روژ در خاک لیبی خبر داد که دوشادوش شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ترکیه به هموطنان لیبی حمله کرده‌اند. یکی از پارلمانتارهای ی.ن.ک رئیس حکومت اقلیم را مسئول اعزام این گروه به لیبی می‌داند."

احمد مسماری سخنگوی ارتش ملی لیبی روز گذشته در نشستی مطبوعاتی از دستگیری چهار عضو گروهک مزدور پیشمرگ روژ در لیبی خبر داده و هویت یکی از آنان را شاکر فرمان صالح اعلام کرد. این مزدور اهل شهر تربسپی روژاوای کوردستان است و در شهر هولیر دوره‌های آموزشی‌ ویژه را تحت نظر نیروهای پ.د.ک و ارتش میت طی کرده است. او سپس به ترکیه منتقل شده است و به عنوان یک شبه‌نظامی به لیبی اعزام شده است تا در آن کشور علیه مردم و ارتش ملی لیبی بجنگد.

احمد مسماری اعلام کرد؛ این مزدور اعتراف کرده است، که برای ترور رهبران کورد به ویژه فرمانده‌های پ.ک.ک، ی.پ.گ و ی.پ.ژ از سوی ارتش ترکیه آموزش دیده است.

"حکومت برای منافع شخصی و حزبی مورد استفاده قرار گرفته است"

کاروان گزنه‌ای پارلمانتار حزب اتحادیه میهنی کوردستان (ی.ن.ک) در مجلس اقلیم در گفتگو با خبرگزاری فرات نیوز به ارزیابی اعترافات مزدورهای بازداشت شده پیشمرگ روژ در لیبی پرداخت و گفت:"آنچه روی داده است استفاده از حکومت اقلیم برای منافع شخصی و حزبی است. این نیرو [پیشمرگ روژ] بر خلاف دستورات حکومت و پارلمان اقلیم رفتار کرده است. این اقدام به تمامی مغایر با مبانی قانونی است. زیرا تنها پارلمان می‌تواند در مورد اعزام نیرو به خارج از اقلیم تصمیم‌گیری کند. انتقال هر نیرویی به خارج از مناطق تحت حاکمیت اقلیم بدون موافقت پارلمان غیرقانونی است."

کاروان گزنه‌ای می‌افزاید:"رئیس حکومت اقلیم مسئول این اقدام غیرقانونی بوده و باید در اسرع وقت در این رابطه توضیح دهد. زیرا نام پیشمرگ و نیروهای وطن‌دوست مورد هتک حرمت واقع شده‌اند."

این پارلمانتار در ادامه افزود؛ رئیس حکومت اقلیم به شیوه‌ای غیرقانونی به چنین کاری دست زده است و این یعنی استفاده از اعتبار کوردها برای منافع دشمنان کوردها. از اینرو ما کاملا مخالف اعزام نیرو به خارج از اقلیم هستیم و حکومت اقلیم لازم است بسرعت در این مورد توضیح دهد.