راهپیمایی خلق باشور کوردستان در همبستگی با مقاومت روژاوا

هزاران نفر از میهن‌دوستان باشور کوردستان در روز همبستگی جهانی با مقاومت روژاوا به خیابان آمدند و حمایت خود را از روژاوا اعلام نمودند.

به مناسبت روز جهانی روژاوا هزاران شهروند باشور کوردستان در شهرهای سلیمانیه، هولیر، شنگال، خانقین، رانیه و کمپ مخمور در راهپیمایی حضور به هم رساندند و پشتیابی خود را از مقاومت روژاوا اعلام کردند.

در راهپیمایی شهر سلیمانیه هزاران نفر متشکل از هنرمندان، روشنفکران، فعالان، سیاستمداران، روزنامه‌نگاران و نمایندگان احزاب سیاسی شرکت کردند.

راهپیمایان از خیابان سالم تا مقابل پارک عمومی شهر راهپیمایی کردند و شعارهای "زنده باد مقاومت روژاوا" و "فاشیست اردوغان" را سر دادند. آنان همچنین خواهان گشترش هر چه بیشتر بایکوت کالاهای ساخت ترکیه در اقلیم کوردستان شدند.

در شهر هولیر هم تجمعی در مقابل پارک شاندر در محکومیت حملات رژیم جنایت‌پیشه ترکیه و تبهکارانش به روژاوا برگزار شد.

شهروندان شنگال نیز در محکومیت حملات رژیم تبهکار ترک به روژاوای کوردستان همبستگی خود را با مقاومت روژاوا اعلام کردند. آنان با در دست گرفتن پارچه نوشته بزرگی که روی آن عبارت "شنگال و روژاوا متحدند، زنده باد مقاومت روژاوا" به سوی ساختمان شهرداری سنونه راهپیمایی کردند.

فعالان مدنی و روشنفکران و هنرمندان منطقه خانقین هم در همبستگی با مقاومت روژاوا پس از راهپیمایی امروز کمپینی را در این شهر آغاز کردند.

در کمپ پناهجویان شهید رستم جودی در مخمور نیز در اعلام همبستگی با مقاومت روژاوا راهپیمایی برگزار شد. شرکت کنندگان با در دست داشتن پلاکارد و پرچم‌هایی در حمایت از مقاومت روژاوا از مقابل ساختمان نهاد خانواده شهیدان تا مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل راهپیمایی کردند.

راهپیمایی ساکنان کمپ مخمور با سردادن شعار "مرگ بر توطئه‌گران ٩ اکتبر"، "مرگ بر اشغالگران"، "زنده‌باد رهبر آپو" و "زنده باد مقاومت روژاوا" به پایان رسید.