راهپیمایی ساکنان کمپ پناهجویان مخمور علیه رجزخوانی تازه‌ی اردوغان

هموطنان کمپ پناهجویان شهید رستم جودی در مخمور، راهپیمایی گسترده‌ای علیه تهدیدهای دولت ترکیه انجام دادند و از سازمان ملل خواستند واکنش نشان داده و به وظیفه‌ی خود عمل کنند

دیکتاتور ترک رجب طیب اردوغان این بار هموطنان کمپ پناهجویان شهید رستم جودی مخمور را تهدید نمود، هموطنان ساکن کمپ نیز راهپیمایی گسترده‌ای علیه تهدیدهای اردوغان ترتیب دادند.

راهپیمایی در مقابل شهرداری کمپ آغاز شد و تا مقابل دفتر سازمان ملل ادامه یافت. راهپیمایان تصاویر و پوسترهای عبدالله اوجالان رهبر پ.ک.ک و پرچمهای پ.ک.ک، ک.ج.ک، ک.ژ.ک و پلاکاردهایی با مضمون "دیکتاتور مقطعی است، مقاومت خلق‌ها دائمی" را بلند کردند.

ماموستا ملا شیرین از طرف انجمن خلق مخمور اعلام کرد که، "دولت ترکیه خواست توسط تبهکاران داعش تمامی دستاوردهای خلق کورد را از بین ببرد و برای این هدف نیز به کوبانی، شنگال و مخمور حمله کرد، اما جوانان و مبارزان و خلق ما فکر اشغالگری دولت ترک را شکست دادند. دولت ترکیه به این هم اکتفا نکرد، به سریکانی و گری سپی حمله کرد، صدها زن و کودک و جوان و سالمند را قتل عام کرد. تهدیدهای اردوغان به دور از اخلاق و انسانیت است، چطور ممکن است رئیس جمهور یک دولت پناهجویان را تهدید کند؟ ما از سازمان ملل، سازمانهای حقوق بشری و دولتهای اروپایی میخواهیم که به وظیفه ی خود عمل کنند، محافظت از پناهجویان به عهده‌ی کشورهای اروپایی است. اردوغان و شرکایش خوب بدانند این خلق هرگز پراکنده نخواهد شد و در مقابل تهدیدهایش مقاومت خواهند کرد."

راهپیمایی با شعار " زنده باد رهبر آپو، زنده باد مقاومت خلق مخمور، مرگ بر خیانت" پایان یافت.