ربودن ٨۴ شهروند عفرین اشغالی از سوی ارتش ترکیه

بنابر آمار سازمان حقوق بشر عفرین دولت اشغالگر ترک در ماه سپتامبر حداقل دو شهروند عفرین اشغالی را به قتل رساند و ٨۴ شهروند را ربود.

سازمان حقوق بشر عفرین در مورد جرایم رژیم اشغالگر ترکیه و مزدورانش علیه ساکنان عفرین و طبیعت آن در ماه سپتامبر گزارشی منتشر کرد.

در گزارش ماهانه سازمان حقوق بشر عفرین در خصوص جرایم ماه سپتامبر ٢٠٢٠ دولت اشغالگر ترکیه آمده است:

"رژیم اشغالگر ترکیه و مزدورانش در سوریه یک ماه دیگر را به جرایم خود افزودند. جرایم علیه غیرنظامیان کورد در کانتون عفرین همچنان ادامه دارند. قتل، ربودن و شکنجه، ازدواج اجباری دختران خانواده‌های کورد با اعضای گروهک‌های مزدور ترکیه در ماه سپتامبر ٢٠٢٠ مستند شدند.

در بخش‌های مختلف کانتون عفرین قطع درختان زیتون و درختان دیگر ادامه یافت، جنگل‌ها به آتش کشیده شدند و مناطق گسترده‌ای طعمه حریق گشتند. همچنین ارتش اشغالگر ترکیه با هدف نابودی تاریخ و تمدن کورد در این منطقه آثار باستانی را به تاراج می‌برد و ساکنان عفرین را با توسل به زور وادار به ترک موطن خود می‌کند.

ما همچون سازمان حقوق بشر عفرین علی‌رغم جنگ و تشدید وضعیت امنیتی جرایم ارتش ترکیه و گروه‌های شبه‌نظامی علیه غیرنظامیان در عفرین را تحت نظر قرار داده‌ایم. اما با توجه به میزان گسترده جرایم، مستندسازی به صورت تمام و کمال انجام نشده است.

جرایم ارتش ترکیه و مزدورانش طی ماه سپتامبر ٢٠٢٠ در عفرین اشغالی؛

- یک غیرنظامی و یک کودک با اسلحه به قتل رسیدند

- ٨۴ شهروند ربوده شدند و برای رهایی ١۴ نفر آنان از جمله ٨ زن و کودک فدیه پرداخت شد.

- ٣ دختر خردسال با توسل به زور اسلحه وادار به ازدواج شدند.

- ٧٠٠ اصله درخت زیتون در هفت بخش قطع شدند.

- جنگل‌های دو منطقه طعمه حریق شدند.

- در ۴ منطقه آثار باستانی دزدیده شدند.

- تغییر دمگرافی عفرین از سوی دولت ترکیه ادامه دارد.

- نام میدان «میدانکه» در مرکز عفرین اشغالی به کلمه تُرکی «آرتغلی» تغییر یافت.

- دزدیدن و فروش اموال غیرنظامیان کورد از سوی نظامیان ترکیه و مزدورانشان ادامه دارد.

- باجگیری از ساکنان عفرین ادامه دارد.

آوارگان کورد در کانتون شهبا و همچنین ساکنان مناطق شرا و شراوای عفرین اشغالی به سبب رویه کوردستیزی دولت ترکیه و مزدوران سوری آن در وضعیت سختی بسر می‌برند. زیرا مناطق آنان روزانه هدف آتش وحشیانه توپخانه‌ می‌گردد.

ارتش ترکیه و مزدورانش در ماه سپتامبر ٣٧٧ بار کانتون شهبا و مناطق بخش‌های شرا و شراوا را آماج حملات توپخانه‌ای قرار داده‌اند و هزاران گلوله دوشکا را به سمت ساکنان شلیک کرده‌اند. با این همه پرواز پهپادهای جاسوسی دولت ترکیه بر فراز آسمان این منطقه بی‌وقفه ادامه دارد.

جنایت‌های دولت ترکیه و مزدورانش در مقابل چشمان جهانیان ادامه دارد. علی‌رغم اینکه شورای حقوق بشر در گزارش خود دولت ترکیه و مزدورانش را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرد، همچنین کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرده است حقوق بشر در مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه و مزدورانش در شمال سوریه، شمال غربی و شرقی سوریه نقض می‌شود، اما هیچ نیرویی نمی‌خواهد این جنایت‌ها را متوقف کند."