«روز جهانی آزادی اوجالان» در سلیمانیه، رانیه و کلار: اوجالان ضامن صلح است

صدها نفر از شهروندان سلیمانیه، رانیه و کلار با حضور در راهپیمایی روز ١٠ اکتبر که به عنوان «روز جهانی آزادی اوجالان» نامگذاری شده شعار «آزادی برای اوجالان» را سر دادند.

همزمان با فعالیت‌های کوردها و دوستان آنان در سرتاسر جهان در «روز جهانی آزادی اوجالان» میهن‌دوستان سلیمانیه در باشور کوردستان نیز به میدان آمدند و توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد را محکوم کردند.

میهن‌دوستان سلیمانیه با در دست گرفتن پلاکارد و پوسترهای اوجالان در مسیر جاده سالم مرکز شهر سلیمانیه شعارهایی در صیانت از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سر دادند.

شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهایی با مضامین "زنده‌باد رهبر آپو"، "آزادی برای اوجالان" و "اشغالگران تُرک را بیرون کنید" تا پارک عمومی شهر سلیمانیه راهپیمایی کردند. با رسیدن انبوه شرکت کنندگان به درب پارک عمومی بیانیه ابتکار عمل خلق و کمیته آزادی اوجالان قرائت شد و سپس نماینده حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) در سخنانی اظهار کرد، تنها راه حل مسائل و بحران‌های خاورمیانه آزادی اوجالان است و بدون آزادی اوجالان خاورمیانه روی آشتی و امنیت را بخود نخواهد دید.

در شهرهای کلار و رانیه نیز راهپیمایی‌های مشابهی با شرکت میهن‌دوستان کوردستان برپا شد. میهن‌دوستان رانیه با سر دادن شعار "زنده‌باد رهبر آپو" و "مرگ بر خائنان" از مرکز شهر تا مسجد جامع رانیه راهپیمایی کردند.

در شهر کلار نیز میهن‌دوستان با ابتکار عمل دمکراتیک خلق باشور کوردستان اقدام به برپایی راهپیمایی و توزیع بروشور میان شهروندان نمودند.

شایان ذکر است که پ.د.ک (پارت دمکرات کوردستان) از برپایی راهپیمایی میهن‌دوستان ساکن هولیر در حمایت از عبدالله اوجالان جلوگیری کرد.