ترکیه به رغم شیوع کرونا دست از دشمنی با کوردها نمی‌کشد

در زمانی که همه‌ی دنیا برای مقابله با ویروس کرونا در تلاش است، رژیم فاشیست ترکیه در کوردستان دست به عملیات نظامی زده‌اند و در حال غصب شهرداری‌های ه.د.پ هستند و هرگونه فعالیت و اعتراضی را ممنوع کرده است.

حتی ویروس کرونا هم نتوانست در دشمتی دولت ترکیه با کوردها توقفی ایجاد کند. مانند سرتاسر جهان در باکور کوردستان هم تعدادی زیادی از خلق کورد بر اساس توانایی خود دست به مقابله با ویروس کرونا زده‌اند.

شهرداری‌های ه.د.پ برای مقابله با شیوع کرونا بدون وقفه شب و روز در تلاشند و حکومت آ.ک.پ نیز تاکنون در شهرهای شمال کوردستان هیچ اقدامی علیه این بیماری انجام نداده است.

به ویژه صدها پناهجو که از ایران به وان و سایر شهرهای منطقه رفته‌اند هیچ معاینه‌ای روی آنها انجام نمی‌شود و همین امر تهدید این ویروس را افزایش داده است.

این وضعیت خطر جدی برای زندگی پناهجویان نیز ایجاد کرده است.

اکنون سرتیتر اخبار همه‌ی دنیا ویروس کرونا است اما دولت ترکیه از یک طرف به سلامت مردم اهمیتی نمی‌دهد و از طرف دیگر شهرداری‌های الیح و ٨ شهرداری دیگر ه.د.پ را غصب کرده است. این رژیم با این اقدامات هم راضی نشده و در کوردستان چند منطقه را به عنوان منطقه‌ی ممنوعه اعلام کرده است و دست به عملیات نظامی زده است و هم زمان همه‌ی فعالیتها و اعتراضات را ممنوع کرده است.

آ.ک.پ از ۲۳ مارس تاکنون ۱۶ روستای بدلیس را به منطقه‌ی ممنوعه تبدیل کرده است و بتازگی در این روستاها دست به عملیات نظامی زده است.

ممنوعیت اعمال شده از طرف رژیم بر وان که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده است، در زمان شیوع ویروس کرونا هم ادامه پیدا کرده است و یک بار دیگر این ممنوعیت از ۲۴ مارس تا ۷ آوریل تمدید شده است.

در جولمرگ هم مدت ۲۵۰ روز است که به طور مداوم ممنوعیت رفت و آمد ادامه دارد و تاکنون نیز هیچ اشاره‌ای به برداشتن این ممنوعیتها وجود ندارد.