زهرا محمدی با وثیقه ٧٠٠ میلیون تومانی آزاد شد

زهرا محمدی پس از شش ماه حبس با قرار وثیقه ٧٠٠ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از کانون اصلاح و تربیت شهر سنه آزاد شده است.

به گزارش شبکه حقوق بشر کوردستان زهرا محمدی، فعال مدنی و از اعضای انجمن فرهنگی اجتماعی 'نوژین' پس از شش ماه بازجویی با قرار وثیقه سنگین ٧٠٠ میلیون تومانی آزاد شد. رژیم اشغالگر ایران این فعال مدنی روژهلاتی را به دلیل آموزش زبان کوردی شش ماه در بازداشت نگاه داشت.

زهرا محمدی ٢ خرداد سال جاری در منزل پدرش از سوی لباس شخصی‌ها و بدون ارائه هیچگونه حکمی بازداشت شد. وی در ٢٧ شهریور بدون اطلاع‌رسانی قبلی به وکلا و خانواده‌اش برای جلسه دادرسی به شعبه یکم دادگاه انقلاب سنه منتقل شد، اما جلسه آن متعاقبا به تعویق افتاد.

گفتنی‌ست سازمان عفو بین‌الملل در تاریخ ۲۲ آبان‌ماه با انتشار یک فراخوان اقدام فوری با «خودسرانه» خواندن بازداشت زهرا محمدی، خواستار آزادی بی‌قید و شرط وی شده بود.

در این فراخوان آمده بود که بازجویان امنیتی این فعال مدنی را تهدید کرده‌اند که در صورت عدم همکاری، اعضای خانواده‌اش را بازداشت خواهند کرد. لازم به ذکر است که وی با وجود داشتن مشکلات گوارشی در زمان بازداشت از دسترسی به داروهایش محروم بوده است.