سازمانها و نهادهای ایزدی؛ جامعه جهانی نسبت به حملات علیه ایزدی‌ها سکوت کرده است

چندین سازمان و نهاد خلق ایزدی حمله هوایی ارتش تبهکار ترکیه به منطقه خانه‌سور شنگال را محکوم کرده و بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

در بیانیه‌ی مشترکی که از سوی اتحادیه جوامع ایزدی، شورای زنان ایزدی، شورای شنگال در تبعید، اتحادیه ایزدی‌های سوریه، اتحادیه جوانان ایزدی، مرکز فرهنگی ایزدیخان و شورای مدیریتی روستاهای شنگال صادر شده، حمله هوایی روز گذشته ارتش تبهکار ترکیه به خانه‌سور بشدت محکوم گردیده است.

جامعه جهانی سکوت اختیار کرده است

سازمان‌ها و نهادهای خلق ایزدی در بیانیه خود خاطرنشان کرده‌اند؛ همچنان که آشکار است دولت فاشیست و اشغالگر ترک هفته قبل نیز شنگال را هدف بمباران قرار داده بود، افکار عمومی بین‌المللی و سازمان ملل در قبال این حملات سکوت اختیار کرده‌اند و امروز شاهد تکرار بمباران خانه‌سور در شنگال از سوی دولت ترک هستیم.

غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند

بیانیه با یادآوری اینکه پهپادهای بدون سرنشین ارتش تبهکار ترکیه غیرنظامیان را هدف قرار داده است می‌گوید:"دولت ترک با سردستگی اردوغان و با کمک گروهکهای تبهکار اسلامی همچون داعش اقدام به اشغال عفرین و بخشی از خاک روژاوا نموده و اکنون شنگال را هدف قرار داده‌اند. دولت ترک در لوای اسلام و با بینشی نژادپرستانه اقدام به اشغال خاک کوردها می‌کند و در تلاش برای تغییر تاریخ و «روزآمد کردن نقشه‌های عثمانی‌ها»ست. اینچنین خود را خلیفه تازه و پیامبر تازه می‌داند و تلاش می‌کند با استفاده از شریعت و بر مبنای زورگویی و مردسالاری با همکاری عناصر داعش دولت تندرو اسلامی را تشکیل دهد."

ایزدی‌ها و سریانی‌ها باید خودگردان باشند

در بیانیه سکوت سازمان ملل و اتحادیه اروپا و آمریکا و مجامع بین‌المللی در قبال حملات رژیم فاشیست ترک به شدت محکوم گردیده و بر لزوم به رسمیت شناختن «حق خودگردانی ایزدی‌ها و سریانی‌های دشت نینوا» مصوب روز ۴ ژوئیه ٢٠١٨ تأکید شده است.

همچنین از جامعه ایزدی و تمامی بشریت خواسته شده است تا به سکوت خود پایان دهند و با حضور در خیابانها صدای اعتراض ایزدی‌ها را به گوش جهان برسانند.