ساکنان بهدینان: خلق کورد با مقاومت، اشغالگران را به زانو درمی‌آورد

ساکنان بهدینان مراتب اعتراض خود را به سکوت حکومت اقلیم کوردستان نسبت به جنایت‌های دولت ترکیه اظهار کردند. آنان می‌گویند:"اشغالگری قابل پذیرش نیست، ملت کورد با مقاومت اشغالگران خاکش را به زانو درمی‌آورد."

اهالی منطقه بهدینان در گفتگو با خبرگزاری فرات نیوز به حملات اشغالگرانه رژیم ترک و سکوت حکومت اقلیم در قبال جنایت‌های رژیم ترک اشاره کردند.

ایاض هروری که اهل روستای هروری در منطقه بهدینان است به نارضایتی‌ ساکنان این منطقه نسبت به حملات رژیم اشغالگر ترک اشاره کرده و افزود:"منطقه ما هر روز آماج حمله‌های هوایی قرار گرفته و بمباران می‌شود. در روز ٢۶ ژوئیه دو شهروند ما در جریان بمباران جنگنده‌های ترکیه به شهادت رسیدند. پ.ک.ک را بهانه این حملات قرار می‌دهند اما در واقع پ.ک.ک در مناطق مسکونی حضور ندارد. همه‌ی این ادعا کذب هستند. از سوی دیگر مگر پ.ک.ک یک حزب کورد نیست؟ پس به فرض اینکه بخواهند در این مناطق هم حضور داشته باشند حق دارند. تداوم این وضعیت غیرقابل قبول است. تمامی عشیره‌ها و هموطنان این منطقه نسبت به وضعیت جاری ناراضی‌اند. گریلا در هفتانین از این سرزمین دفاع می‌کند و ما هم از این به بعد وظایف خود را به انجام می‌رسانیم."

"ما خاک خود را ترک نمی‌کنیم، با مقاومت اشغالگران را به زانو درمی‌آوریم"

هروری خاطرنشان کرد که سیاست اشغالگری دولت ترک به شیوه‌ای مدون علیه ساکنان این منطقه به اجرا می‌شود و افزود:"رژیم اشغالگر ترک می‌خواهد با تداوم حملات خود ساکنان روستاها را وادار به ترک منطقه کند و آنها هم براحتی منطقه را غصب کنند. زیان‌های بزرگی را به غیرنظامیان و روستاها وارد می‌کنند تا آنان را وادار به کوچ به شهرها کند، اما همچنان که پدران و نیاکان ما مقاومت کردند و خاک خود را به اشغالگران نسپردند ما نیز این راه را ادامه می‌دهیم. خلق کورد با استقامت می‌تواند اشغالگران را به زانو درآورد."

"سکوت به مسئله کورد خدمتی نخواهد کرد"

هروری در رابطه با سکوت زمامداران حکومت هولیر (اربیل) و مسئولان پ.د.ک افزود:"حکومت خود را کوری و کری زده است. این سکوت به مسئله کورد خدمت نمی‌کند. اکنون در چندین منطقه نیروهای مرزی و پیشمرگه‌هایش را مستقر کرده، اما چرا به خود مرز نمی‌روند؟ به جایی آمده‌اند که در عمق خاک باشور است. باید دست در دست نیروهای گریلا در این جنگ علیه اشغالگران بجنگند. ماندن اینها در این منطقه مایه گمان است."

"در سایه مقاومت هفتانین به پیروزی می‌رسیم"

حسین عثمان از ساکنان روستای عاصی که در دهه ۶٠ پیشمرگ بوده است با اشاره به جنگ نابودی خلق کورد می‌گوید: "در تمامی آن کوه‌ها جنگ‌های بزرگی علیه اشغالگران صورت گرفته است. اما امروز همه دشمنان دست به یکی کرده‌اند و خواهان نابودی کوردها هستند. هر روز خلق کورد بمباران می‌شود، اما من بر این باورم که مبارزه ما کوردها در سایه مقاومت هفتانین به پیروزی می‌رسد.

ما به عنوان ساکنان این منطقه روستاها و مزارع خود را ترک نمی‌کنیم. این خاک آبا و اجدادی ماست. ما همچنانکه در این خاک چشم به جهان گشودیم، در این خاک زندگی خواهیم کرد و در این خاک هم می‌میریم. از تمامی کوردهای آزادیخواه می‌خواهم که از سرزمینشان دفاع نموده و در برابر نقشه‌ها و سیاست‌های دشمن ایستادگی کنند."