ساکنان دامنه قندیل: پ.د.ک در تلاش ایجاد جنگ کوردکشی است

ساکنان دامنه قندیل در محکومیت استقرار نیروهای نظامی پ.د.ک در زینی ورتی راهپیمایی اعتراضی برپا کردند. آنان سپس در روستای زارگلی گردهم آمدند و بیانیه‌ای را قرائت کردند.

تنش ناشی از اعزام نیروهای پ.د.ک به زینی ورتی همچنان در باشور کوردستان ادامه دارد. اهالی دامنه قندیل ظهر امروز با برپایی راهپیمایی اعتراضی همکاری پ.د.ک با رژیم اشغالگر ترکیه را محکوم کرده و شعار "مرگ بر خائنان" را سردادند.

شرکت کنندگان با در دست گرفتن پرچم‌های حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) و تصاویر عبدالله اوجالان رهبر ملت کورد شعارهای «زنده‌باد وحدت ملی کورد»، «مرگ بر خائنان» و «سربازان رژیم ترک از خاکمان خارج شوید» را سر دادند.

'پ.د.ک در لوای دروغین تدبیر علیه شیوع کروناویروس در تلاش آغاز جنگ کوردکشی است'

شرکت کنندگان در راهپیمایی پس از آنکه وارد روستای زارگلی شدند بیانیه‌ای را قرائت کردند. در بیانیه آمده است:"دشمنان کوردستان همیشه از اختلافات و تنش‌ داخلی کورد استفاده کرده‌اند. برای نیل به اهداف خود عشیره، خانواده و حزب را وابسته خویش نموده‌اند. اجازه نداده‌اند کوردها به آزادی و استقلال دست یابند و اینگونه کوردها را در میهن‌ خود سرگردان کرده‌اند. این اقدامات از سوی گروهی مزدور، خائن و خودفروش که خود را کورد می‌نامند صورت گرفته است. این گروه پیش‌قراول دشمن می‌شود و خاک و میهن را به آنان واگذار می‌کند. در شرایطی که جهان با بحران کروناویروس مبارزه می‌کند، در کمال تأسف حزب دمکرات کوردستان به بهانه تدبیر در مقابل این بیماری در تلاش اغاز جنگ کوردکشی است و علنا به ابزار دست ترکیه مبدل شده است. مدارک غیرقابل انکار نیز حمله و تحریم علیه کمپ پناهجویان مخمور، حمله به شنگال، شهادت و زخمی‌کردن شهروندان غیرنظامی، اعزام خبرچین برای کشف محل استقرار نیروهای گریلا می‌باشند."

'رخدادهای در زینی ورته تکرار رویدادهای بهدینان و برادوست است'

بیانیه ساکنان دامنه قندیل با اشاره به اینکه منطقه زینی ورتی پیش از انتقال نیروهای پ.د.ک از امنترین مناطق باشور کوردستان بوده است می‌افزاید:"انتقال تعداد زیادی پیشمرگ همراه با اسلحه‌های سنگین به زینی ورتی که پس از جنگ داخلی از امن‌ترین مناطق بوده است به معنی جنگ بوده و این نیز بخشی از نقشه دولت اشغالگر ترک است. آنچه در زینی ورتی روی می‌دهد سال ٢٠١٨ و ٢٠١٩ در بهدینان و برادوست روی داد و این دو منطقه به کنترل دولت ترک درآمدند. در نتیجه صدها روستا ویران شده و بسیاری نیز به شهادت رسیده، زخمی شده و یا سرگردان شدند."

'فراخوان'

بیانیه با این جملات به پایان می‌رسد:"ما همچون ساکنان دامنه قندیل، مخالف جنگ برادرکشی هستیم. انتقال نیرو به زینی ورتی به عنوان منطقه‌ی آرام هیچ ضرورتی ندارد. ما از تمامی نیروها، جریان‌های سیاسی، سازمان‌های جامعه مدنی و حقوق بشر، آزادیخواهان و خلق کوردستان می‌خواهیم که از جنگ برادرکشی جلوگیری کنند و در فتنه‌های رژیم اشغالگر ترک برای اشغال قندیل مشارکت نکنند. ما تحت هیچ عنوانی اشغالگری را نپذیرفته و از سرزمین خود دفاع می‌کنیم."