ساکنان منطقه ورتی خطاب به پیشمرگه‌های پ.د.ک: شما را نمی‌خواهیم!

ساکنان روستاهای بخش ورتی، دره شاوری، دره پلنگان و همچنین منطقه راپرین به ارتفاعات منطقه زینی ورتی رفته و در دیدار با نیروهای پ.د.ک به آنان گفتند؛ "به حضور شما در اینجا نیازی نیست."

ساکنان هر کدام از روستاهای منطقه ورتی، دره پلنگان، دوله رقه، اهالی بخش راپرین ظهر امروز در مسجد روستای داربن در دره شاوری گردهم آمدند و در نشستی اقدامات تحریک‌آمیز حزب دمکرات کوردستان در انتقال نیروهای خود به زینی ورتی را مورد گفتگو قرار دادند. شرکت کنندگان در این نشست به این نتیجه رسیدند که حضور نیروهای پ.د.ک در این منطقه به منبع تنش و آشوب در منطقه می‌انجامد و لازم است پ.د.ک هر چه زودتر نیروهایش را از این منطقه خارج کند.

نمایندگان روستاهای منطقه سپس به ارتفاعات زینی ورتی آمدند و با فرمانده نیروهای پ.د.ک دیدار کردند. محمد حاجی ملا از ریش‌سفیدان این منطقه به نمایندگی از ساکنان منطقه راپرین و روستاهای پیرامون کوهستان کاروخ نامه‌ای رسمی را که حاوی خواسته‌های ساکنان منطقه می‌باشد به فرمانده نیروهای پ.د.ک تحویل داد.

نماینده هیئت مذکور پس از واگذاری درخواست مکتوب به مسئول نیروهای پ.د.ک نشستی خبری را با رسانه‌ها برگزار کرد. محمد حاجی ملا در سخنان خود اعلام کرد که ما خواسته‌های خود را در نامه‌ای به آنان تحویل دادیم. امیدواریم که بسرعت از منطقه ما خارج شوند و آرامش و امنیت در این منطقه حکمفرما شود. اگر در مدت کوتاهی به خواسته ما پاسخ داده نشود فعالیت اعتراضی را وارد مرحله‌ی تازه‌ای خواهیم کرد. در آنصورت در مقابل در پایگاه آنان خیمه برپا کرده و دست به اعتصاب غذا خواهیم زد تا زمانی که از منطقه ما خارج شوند.