خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

سخنگوی ارتش لیبی: آنانکه به لیبی گسیل شده‌اند قربانی سیاست‌های اردوغان هستند

احمد مسماری سخنگوی ارتش لیبی اعلام کرد که خلق کورد و خلق لیبی «علیه تروریسم و اشغالگری در یک سنگر جای گرفته‌اند» و مزدوران «پیشمرگ روژ» که به لیبی گسیل شده‌اند در حقیقت «قربانی سیاست‌های اردوغان» شده‌اند.

احمد مسماری سخنگوی ارتش لیبی اظهار کرد «خلق کورد و خلق لیبی در سنگر مشترک مبارزه با ترور و اشغالگری مبارزه می‌کنند».

مسماری روز ١٣ آوریل در نشستی خبری اعلام کرده بود که گروه «پیشمرگ روژ» در میان گروه‌های مزدور ترکیه به خاک لیبی اعزام شده‌اند و تأکید نمود که این افراد نماینده کوردها نیستند.

سخنگوی ارتش لیبی با تلفن در برنامه «بویَر»[رویداد] شبکه تلویزیونی روناهی تی‌وی شرکت کرد و به پرسش‌های محمد سعیدی پاسخ داد.

مسماری گفت:"ما با کوردها در سنگر مشترک مبارزه با تروریسم هستیم".

مسماری با بیان اینکه اطلاعاتی که ١٣ آوریل منتشر کرده‌اند همگی مستند می‌باشند، افزود؛"تمامی آنچه که ما اعلام کرده‌ایم در خصوص گروهک‌های تروریست مزدور ترکیه به خاک ما انتقال داده شد‌ه‌اند. ما اطلاعات مربوط به گروهک‌هایی که دولت ترک آنها را آموزش داده، تسلیح کرده و به کشورمان منتقل کرده است را منتشر کردیم. تمامی این اطلاعات مستدل و مستند می‌باشند که از سوی نیروهای نظامی ما جمع‌آوری شده‌اند."

"آن کوردها قربانی سیاست‌های اردوغان شده‌اند"

سخنگوی ارتش لیبی در خصوص افراد گروهک موسوم به «پیشمرگ روژ» که از سوی دولت ترک به لیبی منتقل شده‌اند یادآور شد که این افراد نماینده کوردها نیستند. مسماری افزود:"می‌خواهم تأکید کنم که این افراد و یا افراد مشابه آنان نماینده خلق کورد نیستند. این افراد در طرابلس بازداشت شده‌اند. ما هم از وجود افراد کورد در میان گروه‌های تروریست تعجب کرده‌ایم. بدون شک افرادی از ملیت‌های جداگانه در میان گروهک‌ها وجود دارند. اما از وجود کوردهای اهل شمال سوریه که از آموزش آنان توسط دولت ترکیه در شمال عراق آموزش داده می‌شوند اطلاع داریم. در این رابطه اطلاعات فراوانی در اختیار داریم. ما آنان را قربانی سیاست‌های اردوغان می‌دانیم. این مورد عواقبی منفی را برای مبارزه کوردها به دنبال خواهد داشت."

"دوشادوش کوردها در یک سنگر مشترک مبارزه می‌کنیم"

مسماری به اشغالگری دولت ترک در لیبی، سوریه و عراق اشاره کرده و افزود:"بخش بزرگی از مزدورانی را که به لیبی گسیل کرده بودند از اعضای داعش، النصره و گروهک‌های دیگر تروریست هستند. می‌خواهم یکبار دیگر تکرار کنم که ما با کوردها در یک سنگر مشترک علیه تروریسم می‌جنگیم. در کنار خواهران و برادران کورد ما علیه اشغالگری دولت ترکیه می‌جنگیم."