شریک: پ.ک.ک به مبارزه برای دفاع از خلق‌ کوردستان ادامه می‌دهد

جمال شریک عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کوردستان گفت:"پ.ک.ک در مقابله با هر نوع حمله‌ای، با قدرت بیشتر به مبارزه خویش برای محافظت از موجودیت خلق کوردستان ادامه می‌دهد."

جمال شریک یکی از کادرهای آغاز مبارزه پ.ک.ک است. وی در بخش توزلوچایر آنکارا با جنبش پ.ک.ک آشنا شد. شریک به مناسبت ۴١مین سالگرد تأسیس پ.ک.ک با خبرگزاری فرات گفتگو کرد.

شریک در آغاز اظهارات خویش مفصلا در مورد کنگره‌ها و کنفرانس‌های پ.ک.ک سخن گفته و افزود:"در جنبش پ.ک.ک کنگره‌ها و کنفرانس‌ها همیشه در سطح استراتژیک حائز اهمیت فراوانی بوده‌اند. به همین دلیل هر کنگره را می‌توان گذار و ورود به برهه‌ی تاریخی تازه‌ای عنوان کرد که دستورالعمل مرحله آتی را تعیین کرده و ارزیابی‌های ایدئولوژیک و سیاسی در آن به انجام رسیده، در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌شد. سپس چگونگی اجرای آنها برنامه‌ریزی صورت می‌گرفت و گام‌های عملی برای تداوم انقلاب برداشته می‌شدند."

شریف سپس به تفصیل در مورد ١١ کنگره و ۶ کنفرانس پ.ک.ک سخن گفت و در ادامه حملات کنونی نیروهای استعمارگر و مقاومت پ.ک.ک در برابر این حملات را مورد ارزیابی قرار داد.

شریک 'پلان نابودی' دولت ترک علیه کوردها را 'پلان اصلاحات شرق دوم' عنوان کرده و خاطرنشان نمود که با اجرای این برنامه حملات نابودگرانه را سرعت بخشیدند. به همین دلیل آنان (کوردها و پ.ک.ک) لازم است طبق وضعیت کنونی رفتار نموده و راه و رویکرد نوین مبارزاتی بیافرینند.

شریک اظهار کرد:"این واقعیت برای پ.ک.ک که تاریخی مملو از کنفرانس‌ها و کنگر‌ه‌ها دارد بدون شک مبحثی است که باید مورد ارزیابی قرار گیرد. این واقیت برای پ.ک.ک که به عنوان جنبش ۴۵ سال و به عنوان حزب ۴١ سال از عمر خود را پشت‌ گذاشت است، همچنانکه از تاریخ پ.ک.ک هویداست، بجز تقویت مبارزه در شرایط سنگین مبارزه راه دیگری متصور نیست.

زیرا در سنوات گذشته تجربه و آزمون‌های ارزشمند حزب، حقیقت نیرومندی را برای پ.ک.ک شکل داده است. به همین دلیل به مسئولیت‌های خود در قبال خلق و مبارزه عمل خواهد کرد. آنچه که ضرورت دارد نیز انجام همین مهم است."

شریک با خاطرنشان اینکه در گرماگرم جنگ جهانی سوم از هر سو حمله صورت می‌گیرد افزود، 'خلق کوردستان و سازمان پیشاهنگ آن پ.ک.ک در این مرحله برای محافظت از خلق کوردستان و آزادی آن مبارزه می‌کند.'

شریک افزود:" [پ.ک.ک] بدون شک تمام وظایف خود را با توجه به حال و هوای موجود برنامه‌ریزی کرده و به اجرا می‌گذارد. واقعیت موجود این است، در هر شرایطی پ.ک.ک به مبارزه خود به شیوه‌ای نیرومندتر و پرهیبت‌تر ادامه داده و به انجام می‌رساند.

ما ۴۵مین سالگرد مبارزه جنبش آپویی و ۴١مین سالگرد تأسیس پ.ک.ک را گرامی میداریم، در شخص رهبر آپو که این شرف را به خلق کوردستان ارزانی داشت و شهید هاکی کارر از تمامی شهیدان انقلاب با احترام یاد و منتداری می‌کنیم."