ششمین جایزه‌ی کاوه گرمیانی به دمیرتاش تعلق گرفت

در مراسم ششمین سالگرد ترور روزنامه نگار کاوه گرمیانی، ششمین جایزه‌ی کاوه گرمیانی به نویسنده و سیاستمدار کورد در باکور کوردستان، صلاح الدین دمیرتاش بخشیده شد. این جایزه توسط نمایندگی ه.د.پ تحویل گرفته شد.

در ادامه‌ی فعالیتهای سالگرد ترور روزنامه‌نگار کاوه گرمیانی، با حضور تعداد زیادی روزنامه نگار و فعال و روشنفکران منطقه و شهر و شهرکهای اطراف، در سالن اداره‌ی روشنفکری و هنری گرمیان در شهرک کلار مرکز اداری گرمیان، مراسمی برای تقدیم ششمین جایزه‌ی کاوه گرمیانی برگزار شد.

ابتدا دلشاد انور روزنامه‌نگار، دوست و همکار کاوه گرمیانی به سخنرانی پرداخت، سپس سخنرانی مرکز مترو و وکیل کاوه گرمیانی و خانواده‌ی کاوه گرمیانی و چندین پیام دیگر توسط روزنامه نگاران و فعالین قرائت شد. در تمامی سخنان و پیامها اشاره شد که باید دستهای پشت پرده‌ی ترور کاوه گرمیانی آشکار شوند.

در پایان مراسم، ششمین جایزه‌ی کاوه گرمیانی که سالانه توسط رادیوی دنگ تهیه می‌شود و همه ساله در سالگرد ترور کاوه گرمیانی به یاد او بر اساس معیارهای به پیش بردن فضای سیاسی و آزادی و پیش بردن تجربه و کار و مبارزات در راه آشکار نمودن حقایق و پیشبرد رسانه‌ی آزاد، به یک کوردستانی بخشیده می‌شود.

امسال این جایزه به نویسنده و سیاستمدار زندانی کورد در باکور کوردستان صلاح‌الدین دمیرتاش تقدیم شد. آزاد عثمان مدیر کانال دنگ در مورد انتخاب دمیرتاش برای این جایزه گفت: مانند شخصیتی شناخته شده، پرونده‌ی وی به پرونده‌ غم همه‌ی ما تبدیل شده است. به عنوان یک سیاستمدار مصرانه از حقوق خلق و آزادی و بویژ حق پایمال شده‌ی خلقمان دفاع می‌کند، در این راه هم با موانع و حملات بسیاری مواجه شده است که آخرین آنها زندان است.

جایزه توسط شیرین امین همسر کاوه گرمیانی به مزین گونش نماینده‌ی ه.د.پ در باشور کوردستان بخشیده شد و سپس پیام دمیرتاش از زندان برای مراسم و حاضرین قرائت شد.