شمار مبتلایان به کووید١٩ در روژهلات کوردستان از یک هزار نفر گذشت

بنابر آمار وزارت بهداشت ایران تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در ایران تا ظهر روز یکشنبه به ١٣هزار و ٩٣٨ مورد رسیده است. تا روز یكشنبه بیش از یک‌ هزار نفر در مناطق کوردنشین در ایران به کووید١٩ مبتلا شده‌اند.

وزارت بهداشت ایران آمار مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور را در روز یکشنبه ٢۵ اسفند را ١٣٩٣٨ نفر اعلام کرد. برپایه‌ی داده‌های منتشر شده از سوی مقامات دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های روژهلات کوردستان و مناطق کوردنشین در ایران تعداد بیماران در این بخش میهن بیش از یک هزار نفر می‌باشد.

وضعیت قرمز در اورمیه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اورمیه دکتر جواد آقازاده روز یكشنبه در گفتگو با رسانه‌های داخلی اعلام کرد که تعداد افراد مبتلا به کووید ١٩ در استان اورمیه به ٢٢۴ نفر رسیده است. ١٢ نفر از مبتلایان فوت کرده‌اند.

او نسبت به بی‌توجهی مردم به توصیه‌های بهداشتی و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا اظهار نگرانی کرد.

همدان

رشید حیدری رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان روز یكشنبه در جمع خبرنگاران گفت که تعداد مبتلایان به کرونا در این استان به ١٢۴ مورد رسیده است که از این تعداد هشت تن فوت کرده‌اند.

کرماشان

دکتر محمد شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرماشان روز یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا از افزایش تعداد مبتلایان به ١١۵ نفر خبر داد که ١٠ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

به گفته‌ی وی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۱۶ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند که ۵۰۳ نفر از آنان ترخیص شده‌اند.

وی در ادامه گفت، براساس آمار ۵۳ نفر در شهرستان کرماشان، ۹ نفر در شاباد، ۲۰ نفر در سنقر، ۱۴ نفر در کنگاور، ۳ نفر در هرسین، ۳ نفر در صحنه، ۶ نفر گیلانغرب، ۳ نفر در جوانرو، ۲ نفر در پاوه و ۲ نفر در سرپل ذهاو به کرونا مبتلا شده‌اند.

خراسان شمالی در وضعیت زرد

طبق اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این استان عمدتا کوردنشین به ۵٢ مورد و تعداد فوت‌شدگان نیز به ۵ نفر رسیده است.

لرستان در وضعیت نارنجی

محمدرضا نیک‌بخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان شامگاه یکشنبه در گفتگو با رسانه‌های دولتی تعداد مبتلایان به کرونا در این استان را ٢٨٩ مورد عنوان کرد که از این تعداد ٢۵ نفر بر اثر ویروس کرونا فوت کرده‌اند.

ایلام

دکتر محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام روز یكشنبه به رسانه‌ها گفت تعداد مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ١٠١ نفر رسیده است. به گفته‌ی او تاکنون ۶ فرد مبتلا به کووید١٩ در ایلام فوت کرده‌اند و ۵٠ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

سنه

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی کوردستان تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونا در استان سنه به ١٣۴ مورد و شمار فوتی‌ها به ٨ نفر رسیده است.

همزمان با شیوع بیماری کرونا در استان سنه رسانه‌های رژیم ایران به بازتاب ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک از سوی سپاه پاسداران و انحصار امور بهداشتی از سوی این سازمان مافیایی پرداخته‌اند.