شهرداران مشترک قارص: اگر پیشرفتی سیاسی حاصل شود، آنرا با خلق در میان می‌گذاریم

شوین آلاجا و آیهان بیلگین شهرداران مشترک شهر قارص اعلام کردند که به منظرو اعتراض به انتصاب گماشتگان بر شهرداری این شهر، طرح‌هایی را در دست بررسی داشته و تمامی تلاش‌های خود را برای اعتراض نسبت به این موضوع در اسرع وقت انجام می‌دهند.

شوین آلاجا و آیهان بیلگین شهرداران مشترک شهر قارص اعلام کردند که به منظرو اعتراض به انتصاب گماشتگان بر شهرداری این شهر، طرح‌هایی را در دست بررسی داشته و تمامی تلاش‌های خود را برای اعتراض نسبت به این موضوع در اسرع وقت انجام می‌دهند. اگر پیشرفتی سیاسی حاصل شود آنرا به اطلاع خلقمان می‌رسانیم.

حزب دمکراتیک خلق‌ها در انتخابات منطقه‌ای شهرداریهای سه کلان شهر، ۵ شهر و ۴۵ منطقه و ۱۲ شهرک و در مجموع ۶۵ منطقه به پیروزی دست یافته بود. اما حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ تا کنون ۴۵ شهرداری این حزب را غصب کرده است. اکنون تنها شهرداری شهر قارص در دست این حزب باقی مانده است. شهرداران مشترک این شهر در زمان انتخابات و بعد از انتخابات مورد تهدید واقع شده بودند و همکاران این شهرداران و اعضای شورای شهر نیز از سوی گروه‌هایی مورد تهدید و حمله فیزیکی واقع شدند. در چند مرحله نیز اعضا و کارمندان شهرداری مورد ضرب و شتم واقع شدند. شوین آلاجا و آیهان بیلگین، شهرداران مشترک در گفتگویی حمله به شهرداری و کارمندان شهرداری این شهر را مورد ارزیابی قرار دادند.

انتصاب گماشتگان غصب اراده خلق است

شوین آلاجا در ان رابطه اظهار داشت که بعد از انتخابات محلی در فاصله سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۹ سیاستهای دشمنی حاکمیت علیه شهرداری‌های حزب دمکراتیک خلق‌ها افزایش یافته است. آ.ک.پ/م.ه.پ تلاش می‌کنند رژیم مردسالار در سراسر ترکیه را دائمی کنند. به همین علت است که اقدامات و عملیات قتلعام سیاسی را گسترش داده‌اند. این اقدامات با دمکراسی ضدیت دارند. این ذهنیت کودتاچی در تلاش برای غصب اراده خلق است. با بهانه‌های خالی و بدون ارزش، گماشتگان خود را بر شهرداری‌ها تحمیل می‌کند. همراه با این مسئله نیز خلق ما در انتخابات ۲۰۱۹ به پای صندوقهای رای رفته و به حزبمان رای داده است.

محاکمه به جایی نخواهد رسید

شوین آلاجا در بخش دیگری از سخنان خود افزود که شهرداری‌های حزب دمکراتیک خلق‌ها مورد هدف قرار گرفته و بعد از آنها، شهرداری‌های دیگر نیروهای اپوزیسیون نیز هدف قرار می گیرند. خصوصا که در مرحله پندمی، شهرداریهای اپوزیسیون را نیز محدود کرده اند. به همین دلیل وظیفه ای همگانی است که  علیه گماشتگان اعتراض خود را بر زبان بیاورند. همه کسانی که خواهان دمکراتیک شدن این کشور هستند، باید صدای خود را طنین انداز نموده و علیه گماشتکان اقدام کنند. ما به عنوان حزب دمکراتیک خلق‌ها در انتخابات ۶۵ شهرداری را به دست گرفتیم اما اکنون از این تعداد فقط شهرداری قارص را در دست داریم. بعد از انتخابات حملات علیه ما افزایش یافتند و موج این حملات همچنان ادامه دارد. به فعالان حزبمان حمله کرده‌اند، به شهرداری‌ها حمله کرده و ما را تهدید کرده‌اند. بدون گمان بعد از انتخابات ما اطلاع داشتیم که این حملات صورت می‌گیرند. ما نسبت به این حملات اعتراض کردیم. اما تا کنون پیگیری و محاکمات حمله‌ کنندگان به جای نرسیده و نخواهد رسید. زیرا هیچگونه تحقیقی در مورد این حملات صورت نگرفته و بلکه تلاش می‌شود این حملات را تکرار کنند.

در حال برنامه‌ریزی برای انتصاب گماشتگان هستند

آلاجا در ادامه سخنان خود گفت: تمامی این حملات و تهدیدها نشان می‌دهند که در حال تدارک برنامه‌ای برای انتصاب گماتشگان هستند. برای انتصاب این قیم‌ها و گماشتگان  از حمایت برخی از نیروها برخوردار هستند. در این کشور موضوعات اصلی و دستور کار روز سریعا تغییر پیدا می‌کند. برای انتصاب گماشتکان هیچ مبنا و دلیل قانونی وجود ندارد. در قارص مسائل و مشکلات فراوانی وجود دارند و ما برای حل آنان از هیچ اقدامی دریغ نمی‌ورزیم. ما به جای آنکه به احتمال انتصاب گماشتگان و قیم‌ها فکر کنیم، برای حل مشکلات اقدام می‌کنیم.

آیهان بیلگین شهردار مشترک قارص نیز  اظهار کرد: نخستین مسئولیت یک شهردار منتخب خدمت به مردم است. شهرداری هیچ امکانی را برای تبعیض، انحراف در شهر ممکن نمی‌کند. یک سال عملکرد ما در شهرداری هیچ نشانی از انحراف و فساد وجود ندارد. حتی افرادی که به ما رای ندادند نیز می‌گویند که شهرداری از نظم و انضباط برخوردار است و بیعدالتی در کار شهرداری به چشم نمی‌خورد. شهردای نیازمند تلاش‌های فراوانی است.

ضربه بر همزیستی

آیهان بیلگین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیچ کس به درخواست انتصاب گماشتگان اهمیتی نمی‌دهد. زیرا این گماشتگان و این گروه‌ها هیچ مبنای مشروعیتی ندارند. ما از هیچ گونه حسابرسی واهمه نداریم زیرا مرتکب جرمی نشده‌ایم. می‌دانیم که هر تصمیمی که در رابطه با شهرمان گرفته شود، از ریسک سیاسی خود برخوردار است. با انتصاب گماشتگان خلق را مجازات کرده و اراده خلق را به رسمیت نمی‌شناسند. با چنی اقداماتی تلاش می‌کنند به همزیستی ضربه وارد کنند. هیچ بهانه‌ای هم برای انتصاب گماشتگان خود بر شهرداری‌ها ندارند. اما احتمال دارند که این کار را انجام دهند. در ترکیه ما شاهد اقدامات و رویدادهای سیاسی فراوانی از این دست بوده‌ایم.  بیلگین در بخش دیگری از سخنان خود افزود که تمامی عواید حاصله در شهرداری برای خلق شهر خرج شده و در پایان افزود: تا زمانیکه ما مدیریت شهرداری را در دست داشته باشیم، هیچ کس نمی‌تواند در خارج از شهرداری به اقدامی دست بزند. این عواید، جزو اموال شهر محسوب می‌شود. ما مدیریت هزینه کردن این عواید را بر عهده داریم.