شورش آلان: رژیم ایران می‌خواهد با گرسنه کردن اراده‌ی خلق را در هم بشکند

شورش آلان فرمانده‌ی ی.ر.ک در گفتگو با خبرگزاری فرات نیوز به ارزیابی وضعیت ایران و روژهلات کوردستان در مقطع پندمی بیماری کووید-١٩ پرداخت و سیاست‌های رژیم جمهوری اسلامی علیه خلق‌های ساکن در ایران و بویژه خلق کوردستان را مورد بررسی قرار داد.

شورش آلان فرمانده‌ی یگانهای مدافع روژهلات کوردستان (ی.ر.ک) در مورد شیوع ویروس کرونا در جهان و روژهلات کوردستان گفت، "پندمی کرونا مانند فاجعه‌ای جهان، بشریت و جامعه را با تهدید جدی مواجه کرده است به همین دلیل باید خلقمان در روژهلات کوردستان هوشیار باشد و به صورت سازمان‌یافته عمل کند. همچنین با همبستگی با یکدیگر همکاری کنند و به هم خدمت نمایند و با صیانت از هم به وظیفه‌ی اخلاقی خود عمل کنند. خلقمان به صورت خودمدیریتی در روستاها، شهر و شهرک‌ها وظیفه‌ی حفاظت، پیشگیری و ضد‌عفونی و پاک کردن معابر را به عهده بگیرند. در مقابل این بیماری خطرناک باید تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی اجرا کنند. در این مرحله وظیفه‌ی هر کسی است که از فقرا در جامعه صیانت به عمل آورد و با یکدیگر همکاری کنند."

فرمانده ی ی.ر.ک از افراد غنی و ثروتمند خواست تا به فقرا کمک کنند و به وظیفه‌ی میهن دوستانه‌ی خود عمل کنند.

شورش آلان در ادامه گفت، "محافظت از خود و پیشگیری از شیوع ویروس راه مقابله با این ویروس است. به همین دلیل باید خلقمان به دولت امیدوار نباشد و همه‌ی افراد، نهادهای اجتماعی، جوانان داوطلب و تیمهای پزشکی به شیوه‌ای مستقل تدابیر محافظتی و ضد عفونی کردن شهرها و روستاها را به عهده بگیرند و منتظر حکومت نشوند."

شورش آلان با اشاره به اعدام مصطفی سلیمی از سوی رژیم ایران مراتب همدردی خود را با بازماندگان وی ابراز داشت و افزود که رژیم با اعدام درصدد ترساندن خلق کورد است.

آلان در ادامه یاد همه‌ی شهدای راه آزادی را گرامی داشت و گفت، "به همه‌ی زندانیان سیاسی که در زندانهای رژیم مقاومت می‌کنند، سلام و درود می‌فرستم."

شورش آلان در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست‌ ترویج فقر و گرسنگی از سوی رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی در روژهلات کوردستان اشاره نموده و افزود:"رژیم منحط و اشغالگر با سیاست فقیر نگه داشتن و گرسنه کردن می‌خواهد خلقمان را به اسارت بگیرد. خلق برای بدست آوردن معیشت زندگیش مجبور است راههای متفاوتی را امتحان کند. روزی نیست که جوانان کورد در مرزهای ساختگی کشته و مجروح نشوند. افراد قلیلی نیز به بریدن درخت‌ها و زغال‌گیری روی آورده‌اند. در مقابل خلقمان هشیار است و با حساسیت واکنش نشان می‌دهد. ما به عنوان یگانهای مدافع روژهلات کوردستان دارای واکنش صریح و آشکار هستیم و بخشی از مبارزات ما در راستای حفظ محیط زیست کوردستان است و در مقابل بریدن درختان واکنش نشان می‌دهیم. این امر زیان بزرگی به محیط زیست کوردستان وارد می‌کند. در زیر سایه‌ی سیاست رژیم اشغالگر ایران خلقمان مجبور است اعمالی به ضرر محیط زیست انجام دهد. به ویژه درخت بلوط که نماد زاگرس و هویت خلق کورد است. به همین دلیل حفظ محیط زیست وظیفه‌ای اخلاقی و انسانی هر فرد است. امروز‌ب اید مانع بریدن درختان شویم و آن هم فقط ‌با نیروی خلق ممکن است. هر درخت زندگی بشریت است، به همین دلیل باید آگاه‌سازی کرد. کسانی که از روی اجبار برای تهیه‌ی نیازهای معیشتیشان درختان را می‌برند، باید بدانند که باید در مقابل بریدن یک درخت باید ۱۰ درخت بکارند. همچنین افراد متمول و ثروتمندان باید از فقرا حمایت نموده و اینگونه سیاستهای رژیم را خنثی کنند."

شورش آلان در پایان سخنانش خطاب به جوانان روژهلات کوردستان گفت، "جوانانی که در فکر و روئیای آزادی هستند، مناسب‌ترین زمان است تا به مبارزات آزادی کوهستان بپیوندند و وارد صفوف گریلا شوند."