شکستن سنگ مزار جانباختگان راه آزادی کوردستان در مقابل چشمان اعضای خانواده

خصومت رژیم اشغالگر ترکیه با کوردها هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. نظامیان رژیم اشغالگر ترکیه در بخش اردیش به مزار گریلاهای شهید حمله‌ور شده و پس از فراخواندن اعضای خانواده گریلا سنگ مزار جانباختگان را مقابل چشم آنان شکستند.

روز پنج‌شنبه ١۶ آوریل ارتش و پلیس ترکیه در استان وان تحرکات تازه‌ای را آغاز کردند. آنان با ضبط تصاویر سنگ مزار گریلاها به منزل خانواده‌های آنان رفتند و در مورد شهیدان اقدام به جمع آوری اطلاعات کردند.

سربازان دوباره به منزل خانواده گریلاهای شهید مراجعه کردند و آنان را به حضور در سر مزار عزیزانشان فراخواندند. سربازان در کمال بی‌شرمی سنگ مزار گریلاهای شهید را در مقابل چشم اعضای خانواده آنان شکستند. سربازان رژیم سفاک ترک به بهانه اینکه کد سازمانی گریلا بر روی سنگ مزار‌ها نوشته شده است دست به این عمل وحشیانه زدند.

سربازان رژیم تبهکار ترک در جریان شکستن سنگ قبر گریلاهای شهید از این عمل نفرت‌انگیز خویش فیلمبرداری کردند.

منبعی آگاه که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرات نیوز اعلام کرد که دیروز حوالی ظهر سربازان ترک ریش‌سفید محل را به قبرستان فراخواندند. وی افزود:"سربازان در زمان شکستن سنگ قبر‌ها اقدام به فیلمبرداری کردند. سپس خطاب به خانواده‌هایی که عزیزانشان به نیروهای گریلا ملحق شده و پس از شهادت در این آرامگاه به خاک سپرده‌ شده‌اند گفتند که به دلیل وجود عنوان «شهید» روی سنگ‌ها آنها را شکسته‌اند. سربازان اعلام کرده‌اند که دستور شکستن سنگ قبر را از مقامات بالا دریافت کرده‌اند. سربازان ترک پس از شکستن سنگ قبرها از منطقه خارج شدند. حین رفتن خانواده‌ی شهدا را تهدید کرند که دوباره روی سنگ قبرها چیزی ننویسند."

سربازان رژیم اشغالگر ترک دو روز پیش در بخش‌های ابخ، بیگری، سراو، قلقلی و اردیش به مزار گریلاهای شهید حمله‌ور شده و سنگ قبرها را شکسته بودند و سپس خانواده آنان را مورد تهدید قرار داده بودند.