شیخ نقشبندی: باید همه‌ی نقشبندی‌ها علیه اردوغان مبارزه کنند

شیخ عبدالرحمن نقشبندی خطاب به مریدان نقشبندی در ترکیه: از حکومت نترسید بلکه از خدا بترسید، اقدامات دولت ترکیه را محکوم کنید و نارضایتی خود را اعلام کنید.

   شیخ عبدالرحمن شیخ طریقت نقشبندی و مسئول مزار و مرقد شیخ عثمان تویله در گفتوگو با خبرگزاری فرات از مریدان و شیخهای نقش بندی ترکیه و باکور کوردستان خواست که علیه حملات دولت ترکیه به روژاوای کوردستان بایستند.

"اردوغان مساجد، تکیه ها و خانقاها را ویران میکند"

   شیخ نقشبندی اعلام کرد، آیین اسلام بر اساس صلح و آشتی نازل شده است، پیامبر اسلام نیز میان قریشیها که به خاطر حجرالاسود با هم اختلاف داشتند بوسیله‌ی وحی میانجیگری کرد تا با هم صلح کنند. زمانی نیز که به مدینه کوچ کرد میان سقیف و هوازینه که سالهای طولانی با هم دشمن بودند و تعداد زیادی از یکدیگر را کشته بودند، میانجیگری نمود و آنها را با هم آشتی داد. به همین دلیل باید عالمان طریقت و اسلام به خوبی در زندگی پیامبر تحقیق کنند و بدانند اکنون اردوغان در روژاوای کوردستان چکار می‌کند. او به کشوری اسلامی حمله کرده و خون زنان و کودکان را می‌ریزد. مساجد و تکایا، مدارس و بیمارستانها را بمباران می‌کند.

"از حکومت نترسید، از خدا بترسید و حملات را محکوم کنید"

   همچنین شیخ نقشبندی از عالمان اسلام و شیخ‌ها و مریدان نقشبندی خواست تا این ناحقی را اعلام کنند و از قدرت نترسند بلکه ترسشان از خدا باشد. اعمال دولت ترکیه را محکوم کنند و نارضایتی خود را اعلام کنند و دیگران را نیز آگاه کنند تا همه بدانند این کار نارواست.

   نقشبندی همچنین گفت، "باید شیخهای طریقت و همه‌ی اهل ترکیه به خوبی فکر کنند و بدانند که شیخ سعید پیران و شیخ طاهای نهری و شیخ احمد بارزانی و همه‌ی شیوخ دیگر چکار کردند. آنها از خاک و میهن خود دفاع کردند و به ظلم و ستم رضایت ندادند.

"در هر جایی که ظلم بود مقاومت کنید"

   شیخ نقشبندی به شعار نقشبندی‌ها اشاره کرد و گفت، "شعار ما این است که در هر جایی که ظلم و ستم باشد باید دست به کار شویم و مقاومت کنیم نه نظاره‌گر باشیم. اکنون در هر جایی که طریقت نقشبندی باشد باید مقابل ظلم و ست مقاومت کنند."

   شیخ عبدالرحمان در پایان سخنانش پرسشی را خطاب به همه‌ی مریدان و ماموستایان آیینی مطرح کرد و گفت، "ازشما می‌خواهم خوب در زندگی پیامبر و احادیثش تحقیق کنید ببینید آیا در اسلام به این همه خونریزی اجازه داده شده است؟ اجازه داده شده خانه ی مردم ویران شود؟ من تنها این را از شما می‌پرسم. بدون شک در اسلام به این اعمال اجازه داده نشده است. به همین دلیل باید نقشبندیها به نقش خود عمل کرده و با این ظلم مقابله کنند."