صالح گدو: باید از پیام اوجالان استقبال نمود

صالح گدو دبیرکل حزب چپ دمکراتیک کورد سوریه گفت: محدود کردن حضور میت در جنوب کوردستان معیاری برای حکومت‌های هولیر و سلیمانیه است. حمله به پ.ک.ک به نابودی تمامی کوردها منتهی می‌شود.

صالح گدو دبیرکل حزب چپ دمکراتیک کورد در سوریه با اشاره به حملات دولت اشغالگر ترک به مخمور و شهادت چند غیر نظامی کفت: این وضعیت برای خلق کورد وضعیتی بسیار حساس و دشوار است. خلق ما هر ساعت، هر دقیقه این وضعیت را پیگیری می‌کند. این وضعیت به کاهش روحیه خلقمان منجر شده است. به همین دلیل امروز خلقمان خواهان دستیابی به اتحاد ملی است.

گدو با اشاره به مبارزه در شمال کوردستان نیز اظهار داشت: امروز در شمال انقلابی در جریان است. احزاب کوردی باید دست در دست همدیگر به این انقلاب کمک کنند. به جای آنکه در مقابل یکدیگر سد شوند، باید در مقابل دشمنان به سدی تبدیل شوند. لازم است که انقلاب شمال کوردستان مورد حمایت قرار گیرد. اردوغان، دولت ترک و دشمنان خلق کورد است که می‌خواهند از طریق شعله‌ور ساختن اختلافات بین کوردها، به نیات خود دست یابند.

صالح گدو در رابطه با نیرویی که حزب دمکرات کوردستان به منطقه زینی ورتی اعزام کرده است نیز گفت: لازم است که نیروهای کورد، اعم از گریلا و پیشمرگه وارد مناطق یکدیگر نشوند. باید بر دشمن حمله کنند. این اختلافات بین کوردها در راستای منافع خلق کورد نبوده و صرفا در راستای منافع دشمنان خلق کورد است. این معیاری برای جنبش‌های سیاسی کوردی است. خصوصا که سه نیروی پ.ک.ک/ ی.ن.ک و پ.د.ک باید از صمیم قلب این وظیفه را بر دوش بکشند.

گدو در رابطه با حضور میت ترک در جنوب کوردستان گفت: باید رهبری حزب دمکرات کوردستان و اتحادیه میهنی کوردستان اجازه ندهند که میت در جنوب کوردستان به سازماندهی و پهن کردن شبکه خود مشغول باشد. باید میت محدود شود. میت چرا باید در جنوب کوردستان حضور داشته باشد؟ به منظور اختلاف افکنی و از میان برداشتن دستاوردهای کورد در جنوب کوردستان حضور دارد. محدود نمودن اختلافات نیز از دیگر معیارهای احزاب سیاسی کورد است. خصوصا که رهبران هولیر و سلیمانیه باید مانع از گسترش میت در جنوب کوردستان شوند. باید میت محدود شود و به اقدامات انان بس گفته شود. میت تلاش می‌کند تا از طریق فتنه‌انگیزی اختلافات بین کوردها را شعله‌ور ساخته و در این رابطه لازم است کوردها هوشیار باشند.

گدو در بخش دیکری از سخنان خود افزود: رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان طی تماس تلفنی با برادرش محمد اوجالان فراخوانی برای اتحاد ملی داده است، خواسته است که باید سازماندهی در روژآوا مستحکم شود، و از تجدید پیمان سال ۱۹۸۲ با ادریس بارزانی سخن گفته است. گدو در این باره گفت: براین باور هستم که خلق بسیار تحت تاثیر گفته‌های رهبری در تماس تلفنی با برادرش واقع شده است. در این پیام ۲۵ دقیقه‌ای به تمامی نیروهای سیاسی کورد پیام داده است. اتحاد ملی و موضع رهبری در رابطه با این مسئله بسیار مثبت بوده است. من شخصا نخستین بار در سال ۱۹۸۱ رهبر اوجالان را دیده‌ام. رهبری از آن زمان در رابطه با اهمیت اتحاد ملی میان کورد تاکید می‌کرد. می‌گفت: پیروزی کورد از طریق اتحاد ملی ممکن می‌شود. برای دست یافتن به پیروزی ما باید برای اتحاد ملی تلاش کنیم.

صالح گدو در خاتمه اظهارات خود گفت: دولت ترک نه فقط پ.ک.ک بلکه تمامی نیروهای کورد را هدف حملات خود قرار می‌دهد، جنگ علیه پ.ک.ک جنگی علیه تمام کوردهاست. باید تمامی احزاب کورد این واقعیت را بدانند. اگر پ.ک.ک از میان برداشته شود، پ.د.ک و ی.ن.ک نیز نابود می‌شوند. تمامی دستاوردهای خلق کورد از میان می‌روند.