صدها زن با رقص و پایکوبی در دامنه قندیل به استقبال روز جهانی زن رفتند

به مناسبت فرارسیدن روز ٨ مارس، روز جهانی زن با پیشاهنگی سازمان رژاک و سازمان نویگر و با شعار «مبارزه زنان هویت، مقاومت و زندگیست» مراسم جشن و پایکوبی در روستای «دره‌کوتر» در دامنه قندیل برگزار شد.

سازمان زنان آزادیخواه کوردستان با شعار «مبارزه زنان هویت، مقاومت و زندگیست» مراسم روز جهانی زن با مشارکت صدها زن در دامنه قندیل گرامی داشته شد.

محل برگزاری مراسم در روستای «دره‌کوتر» در دامنه کوهستانهای قندیل با تصاویر عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد و شهیدان راه آزادی کوردستان تزئین شده بود. زنان کورد با لباس‌های محلی از شهرهای سلیمانیه، هولیر، دهوک و گرمیان در این مراسم گردهم آمدند.

پس از اعلام یک دقیقه سکوت در پاسداشت جانباختگان راه آزادی و پیام خیر مقدم برگزار کنندگان در ادامه «آواز محمد» پیام جوامع زنان کوردستان (ک.ژ.ک) و سوما فرهاد پیام رژاک را قرائت کردند.

تاریخ ترکیه بر قتلعام خلق‌ها بنیان شده است

جوامع زنان کوردستان (ک.ژ.ک) در بیانیه‌ای با درود به شرکت کنندگان در این مراسم گفته است:"دولت فاشیست ترکیه که تاریخ آن بر قتلعام خلق‌ها و زنان بنیان شده است امروز حمله‌ای گسترده‌ را علیه کوردها در باکور، باشور و روژاوای کوردستان آغاز کرده است. دولت ترکیه با همکاری گروه‌های تروریست همچون داعش و القاعده در تلاش است تا هر آنچه تحت عنوان آزادی است را از میان بردارد."

مبارزه آزادی با پیشاهنگی زنان ادامه دارد

در ادامه بیانیه ک.ژ.ک آمده است:"متأسفانه در باشور کوردستان برخی در ازای پول برای دولت ترکیه جاسوسی می‌کنند. همه باید خوب بدانند که گریلا دختران و پسران این ملت‌اند. اگر گریلا حضور نداشته باشد سرنوشت شنگال در تمامی باشور کوردستان تکرار خواهد شد. دشمنان کوردها نیک بدانند که مبارزه آزادی با پیشاهنگی زنان ادامه خواهد یافت."

مقاومت به تمامی عرصه‌ها گسترش یافته است

در پیام رژاک نیز آمده است: "از اروپا تا آمریکا تا آفریقا زنان گروه گروه به مبارزه آزادیخواهی ملحق شده و در خاک کوردستان به درجه شهادت نائل می‌گردند. بدون شک این دستاورد با صرف هزینه‌های گزافی مسجل شده است. اعلام می‌کنیم که امروز مبارزه زنان کوردستان صیانت از مبارزات تاریخی زنان نیوریورک است."

مراسم سپس با رقص و پایکوبی دنیز دمان، گروه موزیک دستینا قندیل، گروه سولین و چندین گروه هنری دیگر ادامه یافت.

در ادامه مراسم پیام‌های جریان‌ها و احزاب سیاسی باشور کوردستان قرائت شد.

شرکت کنندگان مراسم را با سر دادن شعار «ژن، ژیان، آزادی [زن، زندگی، آزادی]» و «شهیدان نمی‌میرند» به پایان رساندند.