صدور حکم حبس ۶ سال و سه ماه برای حمید گیلانی، سیاستمدار کورد

دادگستری ترکیه سیاستمدار کورد، حمید گیلانی را به خاطر فعالیت برای اتحاد ملی کوردها به ۶ سال و سه ماه زندان محکوم کرد. گیلانی در واکنش به حکم دادگاه ترک‌ها گفت؛ ۵ بار در زندان‌هایشان مانده‌ام، بگذارید بشود ۶ بار، ما ایستادگی می‌کنیم."

دادستانی کل ترکیه برای حمید گیلانی، سیاستمدار کوردستانی به دلیل اینکه در سال ٢٠١١١ در فعالیت تشکیل کنگره ملی کورد با پیشاهنگی کنگره جامعه دمکراتیک شرکت کرده است تشکیل پرونده داده است. روز ٢ ژوئیه جلسه دادگاه این سیاستمدار در دادگاه کیفری آمد برگزار شد. حمید گیلانی در جلسه دادگاه حاضر نشد و وکیل وی سردار اوزر به دفاع از گیلانی پرداخت. شاکی پرونده فعالیت حمید گیلانی برای برگزاری کنگره ملی کورد را به عنوان اتهام علیه وی طرح کرد و خواستار ١۵ سال حبس شد.

اوزر: هیچ مدرکی در دست ندارند

سردار اوزر وکیل مدافع حمید گیلانی در دفاع از موکل خود گفت که هیچ مدرک قابل استنادی علیه گیلانی وجود ندارد و از دادگاه خواست که وی را برائت کند.

۶ سال و سه ماه زندان

دادگاه با رد درخواست وکیل مدافع سیاستمدار کورد، حمید گیلانی را به اتهام «عضویت سازمانی» به ۶ سال و سه ماه زندان محکوم و خروج وی از کشور ترکیه را ممنوع کرد.

گیلانی: به سیستم قضایی گند زده‌اند

حمید گیلانی سیاستمدار کورد در رابطه با حکم دادگاه کیفری آمد به خبرگزاری مزوپوتامیا گفته است که وی سال ٢٠١١ زمانی که دبیر کل حزب مناطق دمکراتیک (ب.د.پ) بود در فعالیت‌های کنگره جامعه دمکراتیک (ک.ج.د) برای اتحاد کوردها فعالیت کرده است. گیلانی در واکنش به حکم قاضی ترک گفت:"حرفی برای گفتن باقی نمانده است. چیزی دال بر وقوع جرم وجود ندارد. من تنها در این نشست‌ها شرکت کرده‌‌ام. بدون ارائه هیچ دلیلی حکم صادر کردند. من عضو ک.ج.د هم نیستم. اگر قاضی علیه من حکم نمی‌داد از سوی حاکمیت تبعید می‌شدند. این نشان می‌دهد که به سیستم قضایی گند زده‌اند. این مورد تبعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را به همراه دارد. من ۵ بار دیگر به زندان محکوم شده‌ام، بگذارید بشود ۶ بار. ما همچنان ایستادگی می‌کنیم."