طوفان توئیتری در محکومیت کوردکشی رژیم استعمارگر ایران

گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که با هدف رسواکردن جنایت‌های رژیم استعمارگر جمهوری اسلامی علیه کوردها کارزاری اجتماعی را راه‌اندازی کرد‌ه‌اند.

جمعی از کاربران شبکه‌های اجتماعی بویژه کاربران کورد، عرب و بلوچ با فعال کردن هشتک #کولبر_نکشید جنایت‌های نظامیان رژیم اشغالگر ایران در کشتار روزمره کولبران کوردستان را رسوا نموده‌اند‌ و خواستار همبستگی هر چه بیشتر وجدان‌های آزاد و آگاه در قبال حمایت از حق حیات شهروندان روژهلات کوردستان شده‌اند.

برگزارکنندگان این کارزار توئیتری اعلام کرده‌اند که ساعت ٢١:٣٠ شب یکشنبه ٢ آگوست/١٢ مرداد به وقت تهران و کرماشان/ ساعت ١٩ به وقت شرق اروپا و ساعت ١٨ به وقت غرب اروپا با هشتک #کولبر_نکشید برای متوقف کردن قتلعام کولبران فعالیت می‌کنند.

بهروز بوچانی نویسنده کورد روژهلاتی در نیوزیلند در توئیتی با اعلام همبستگی با کولبران کورد اعلام کرده است:"کولبر نکشید، تا زمانی که این خواسته به مطالبه عمومی در سرتاسر ایران تبدیل نشود سخن گفتن از دموکراسی یا هر نوع همزیستی مسالمت‌آمیزی در آینده یک سخن گزاف است، خیلی گزاف."

محمد صدیق کبودوند فعال حقوق بشر روژهلات کوردستان در حساب کاربری توئیتر خود گفته است:" پدیدەای بە نام #کولبر و #کولبری مولود #تبعیض و نابرابری و معلول محرومیت و فقدان #امنیت_انسانی و #عدالت_اجتماعی است که به فقر و فلاکت و مبادله جان با نان  منجر شده است.

حل معضل کولبری بە مثابه موضوعی #حقوق_بشری نه با شلیک به معلول، که با رفع علل ایجادی آن، امکانپذیر می‌گردد."

جهانگیر عبداللهی فعال حقوق بشر و کارشناس سیاسی کورد هم در پیامی خواستار مشارکت حداکثری افراد دارای وجدان در کارزار توئیتری برای محکوم کردن قتلعام کولبران کورد شده و می‌گوید:" دوستان امروز طوفان تویتری خواهد بود.

#کولبر_نکشید ما امروز باید چنان رسا باشد که جدای از سیستم استبدادی حاکم، مدافعان آن و #فارشیست ها را نیز به وحشت بیاندازد.

امروز میگویم که #کولبر_نکشید."

برپایه‌ی گزارش‌های منتشر شده از سوی سازمان‌های مدافع حقوق بشر تنها در چهارسال گذشته نظامیان رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی دست‌کم یک هزار کولبر کورد را در مرزهای روژهلات با باشور کوردستان به قتل رسانده‌اند و همین تعداد را زخمی کرده‌اند.