علی خامنه‌ای معترضان به فریبکاری‌هایِ رژیم ایران را «فریب‌خورده» خواند

پس از هشت سال علی خامنه‌ای یکبار دیگر مردم ایران را به شکرگزاری و صبر تشویق کرد

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی با گذشت ٩ روز از سرنگونی هواپیمای بوئینگ ٧٣٧ اوکراین و کشته شدن ١٧۶ سرنشین نه تنها از خانواده قربانیان عذرخواهی نکرد بلکه معترضان به فریبکاری‌هایِ رژیم ایران را «فریب‌خورده» خواند

رهبر جمهوری اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه امروز (١٧ ژانویه/ ٢٧ دی) تهران از مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی و حمله موشکی سپاه به پایگاه نظامیان آمریکا به عنوان «یوم‌الله» یاد کرد. خامنه‌ای در سخنانش چندین بار مردم را به صبر فراخواند. او مردم ایران را به «شکرگزاری و صبر» دعوت کرد اما نگفت که در قبال چه چیزی باید شکرگذار باشند.   

علی خامنه‌ای راه چاره را در قدرتمندتر شدن رژیم ایران دانست و افزود:"حالا باید چه کنیم: باید قوی بشویم. تنها راه در پیش پای ملت ایران قوی شدن است، از مذاکره هم ابا نداریم، البته نه با آمریکا، از موضع قدرت. قدرت، فقط نظامی نیست، اقتصاد کشور باید قوی شود، بباید از وابستگی به نفت نجات پیدا کنیم."

او مردم را به شرکت در انتخابات مجلس در اسفند سال جاری فراخواند و خطاب به مسئولان رژیم جمهوری اسلامی گفت:"مراقبت کنید مبادا دشمن خواسته خود را تحقق ببخشد که عبارت است از کم‌رنگ کردن انتخابات."