عملیات غافلگیرکننده گریلاهای کوردستان در جولمرگ؛ ١٢ اشغالگر کشته شدند

نیروهای ه.پ.گ و یژا ستار نظامیان رژیم اشغالگر ترکیه را در منطقه گوَر استان جولمرگ هدف قرار دادند. در این عملیات پیروزمندانه ١٢ نظامی ترکیه از جمله ١ ستوان و یک گروهبان کشته شدند.

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای گریلا علیه ارتش اشغالگر ترک را منتشر کرده است.

در اطلاعیه آمده است:"روز ٢٧ ژوئیه نیروهای ما در چارچوب کارزار انقلابی جنگ هفتانین در منطقه هفتانین در مناطق حفاظتی مدیا عملیات‌هایی را به انجام رساندند. از اوایل صبح تا غروب این روز گریلاهای ما در مناطق ششدارا، پیربولا، تپه کوردینه و تپه تونل اشغالگران را هدف سوءقصد قرار دادند. شمار دقیق کشته و زخمی‌های دشمن در دست نیست."

به یک هلی‌کوپتر صدمه وارد شد

نیروهایمان غروب روز ٢٧ ژوئیه هلی‌کوپترهای کبرا و سیکورسکی که درصدد مداخله در این مناطق بودند را هدف قرار دادند. هر دو هلی‌کوپتر متحمل ضربات گریلا قرار گرفتند و مجبور به ترک منطقه شدند.

انهدام یک بیل مکانیکی

ساعت ١١:١٠ روز ٢٧ ژوئیه نیروهایمان در چارچوب کارزار شهید باگر و شهید رونیا نظامیان دشمن را در میان تپه‌های ایرش و خرَگُل منطقه چلی استان جولمرگ هدف قرار دادند. یک بیل مکانیکی دشمن منهدم شد و یک نظامی دشمن کشته شد.

حمله هوایی به تپه قرتل

روز ٢٧ ژوئیه هواپیماهای جنگنده ارتش اشغالگر ترک تپه قرتل واقع در منطقه آواشین مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در این حملات رفقایمان به نام‌های تکوشر و هلمت به شهادت رسیدند. جزئیات شناسنامه‌های رفقای شهید را در اطلاعیه‌های آتی منتشر می‌کنیم.

کشته شدن ١٢ نظامی دشمن در گوَر

١٩ ژوئیه ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه گرزه واقع در مرگزر بخش گوَر استان جولمرگ تحرکات نظامی را آغاز کرد. میان نیروهای دشمن و گریلاهای ما جنگ سختی آغاز شد. نیروهایمان ضربات مهلکی را بر دشمن وارد کردند، ١ ستوان، ١ گروهبان و در مجموع ١٢ نظامی را کشتند. در این جنگ سه رفیقمان قهرمانانه تا آخرین گلوله خود جنگیدند و به شهادت رسیدند. جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است؛

   نام و نام خانوادگی: عیسی اَرَن

   کد سازمانی: احمد جزیره

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: رابعه- بهاءالدین

  تاریخ و محل شهادت: ١٩ ژوئیه ٢٠٢٠/ جولمرگ


   نام و نام خانوادگی: فرات اریشن

   کد سازمانی: چکدار زیلان

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: فریده - بهجت

  تاریخ و محل شهادت: ١٩ ژوئیه ٢٠٢٠/ جولمرگ


   نام و نام خانوادگی: ماهر اردیش

   کد سازمانی: سمکو سردشتی

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: ذلیخا - رئوف

  تاریخ و محل شهادت: ١٩ ژوئیه ٢٠٢٠/ جولمرگ

رفقا احمد، چکدار و سمکو در شهرهای جداگانه کوردستان متولد شدند و در مقاطع جداگانه‌ای به نیروهای گریلا پیوستند. با آموزش و یادگیری شیوه جنگ گریلایی مدرن در جبهه گرم جنگ جای گرفتند و مقاومتی بی‌همتا را علیه دشمن نشان دادند. سیاست‌های نابودگرانه‌ی حاکمیت آ.ک.پ-م.ه.پ علیه خلق کورد را خنثی کردند و تا آخرین گلوله خود برای آزادی خلق خویش جنگیده و جان خود را فدا کردند.

مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده این سه رفیق شهید و تمامی خلق میهن‌دوست کورد ابراز می‌داریم و با آرمان‌های شهیدان راه آزادی کودستان تجدید میثاق می‌کنیم."