عملیات گریلایی در آواشین و خاکورک؛ حداقل سه ارتشی ترکیه کشته شدند

ه.پ.گ اعلام کرد که در خاکورک و آواشین حداقل سه ارتشی ترکیه از سوی گریلاهای آنان کشته شدند. اعلام شد که در شرنخ، آگری، هاتای و آواشین هشت گریلا شهید شده‌اند.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع کوردستان (ه.پ.گ) در مورد عملیات تازه گریلایی و حملات رژیم اشغالگر ترک اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه ه.پ.گ آمده است که نیروهای یژاستار در چارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا ساعت ٩:۴٠ روز ١٢ نوامبر/ ٢١ آبان در منطقه روباروک و تپه خودی بخش شمذینان استان جولمرگ علیه یک خودرو متعلق به ارتش ترکیه عملیات تله انفجاری را به انجام رسانده و در این حمله کشته شدن دو ارتشی ترک قطعی و یک نظامی هم زخمی شده‌ است.

ساعت ١٩:۴٠ روز ١٣ نوامبر/ ٢٢ آبان نیز در سوءقصد نیروهای گریلا علیه اشغالگران مستقر در تپه شهید ساریا یک ارتشی کشته شده است.

ه.پ.گ سپس به حملات هوایی رژیم تبهکار ترکیه به مناطق حفاظتی مدیا پرداخته و می‌گوید که در ٩ نوامبر دو گریلا در منطقه حسنا واقع در کوهستان جودی استان شرنخ به شهادت رسیده‌اند.

همچنین روز ٧ نوامبر/ ١۶ آبان در بمباران منطقه کری حلاج واقع در بخش بازید استان آگری سه گریلا به کاروان شهیدان راه آزادی کوردستان ملحق شده‌اند. در نتیجه درگیری نیروهای گریلا با ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه اسکندرون استان هاتای در روز ٢۶ اکتبر / ۴ آبان یک گریلا به شهادت رسیده است. ه.پ.گ اعلام کرده است جزئیات بیشتر در مورد شهیدان را در بیانیه‌های جداگانه منتشر خواهد کرد.

ه.پ.گ سپس مشخصات دو گریلای شهید حملات هوایی رژیم تبهکار ترک در روز ١٠ نوامبر به منطقه آواشین را بدین شرح اعلام کرده است؛

   نام و نام خانوادگی: دژوار محمد

   کد سازمانی: شاهین کوبانی

   محل و سال تولد: کوبانی

   نام مادر – نام پدر: مدینه - خالد

  تاریخ و محل شهادت: ١٠ نوامبر ٢٠١٩/ آواشین


   نام و نام خانوادگی: حمد اسماعیل

   کد سازمانی: آرتش چیاگر کوبانی

   محل و سال تولد: کوبانی

   نام مادر – نام پدر: مریم - ندیم

  تاریخ و محل شهادت: ١٠ نوامبر ٢٠١٩/ آواشین

ه.پ.گ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان مراتب تسلیت خویش را با خانواده آنان و خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز نموده و با آرمانهای جانباختگان راه آزادی تجدید میثاق کرده است.