عملیات گریلایی در خاکورک

نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار علیه تحرکات اشغالگرانه‌ی دولت ترک در خاکورک عملیاتی را به انجام رساندند. همچنین در نتیجه‌ی درگیری میان نیروهای گریلا و ارتش اشغالگر ترکیه در درسیم ۳ گریلا به شهادت رسیدند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان ه.پ.گ درباره‌ی آخرین عملیات نیروهای گریلا و حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ بدین شرح است:

" در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا نیروهایمان علیه تحرکات اشغالگرانه‌ای‌ که در عرصه‌ی خاکورک در مناطق حفاظتی مدیا ادامه دارد، عملیاتی را به انجام رساندند. در این چهارچوب؛

ساعت ۹:۵۰ روز ۱۱ سپتامبر/ ۲۰ شهریور نیروهایمان علیه نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه که در نزدیکی تپه شهید ساریا مستقر شده بودند عملیاتی را به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات ضرباتی مهلک به سنگر و استحکامات دشمن وارد شد، از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد.

درسیم

روز ۲۶ آگوست/ ۴ شهریور ارتش اشغالگر ترکیه در ناحیه‌ی مارگیک در مرکز درسیم تحرکاتی را آغاز کرد. ساعت ۳ روز ۲۷ آگوست/ ۵ شهریور میان نیروهایمان و دشمن درگیری رویداد. در نتیجه‌ی درگیری و بمباران‌ها یک تن از رفقایمان به شهادت رسید. در آینده اطلاعات بیشتری را درباره‌ی مشخصات رفیق شهیدمان به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

ارتش اشغالگر ترکیه در روز ۲۷ آگوست/ ۵ شهریور در حومه روستای لسکان از توابع منطقه پلور در درسیم تحرکاتی را آغاز نمود. ارتش اشغالگر ترک در ساعات صبح ۲۸ آگوست/ ۶ شهریور نیروهای نظامی را به منطقه منتقل کرده و میان نیروهایمان و نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه درگیری دشواری رویداد. این درگیری تا ساعات ظهر ادامه داشته و تعداد بسیاری ارتشی کشته و زخمی شدند. رفقایمان باور و زنار تا آخرین گلوله‌ی خویش پیکار نموده و به شهادت رسیدند. در ساعات عصر همان روز تحرکات پایان یافته و عقب نشینی کردند. "

در ادامه اطلاعیه ه.پ.گ آمده است، " حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه علیه مناطق حفاظتی مدیا ادامه دارند. جزئیات این حملات بدین شرح است:

ساعت ۱۵ روز ۱۰ سپتامبر/ ۱۹ شهریور هواپیماهای جنگنده‌ حومه روستای شیخ در گاره و روستای یکماله در متینا را بمباران کردند.

ساعت ۱۸:۳۰ روز ۱۱ سپتامبر/ ۲۰ شهریور هواپیماهای جنگنده حومه روستای گلها در عرصه زاپ و تپه بهار را بمباران کردند.

در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشده است.

مشخصات گریلای شهید بدین شرح است:

   نام: دنیز کاراکوش

   کد سازمانی: باور درسیم

   محل تولد: درسیم

   نام مادر – پدر: منور - علیشان

   زمان و مکان شهادت: ۲۸ آگوست/ ۶ شهریور – درسیم


   نام: خیرالدین آکدوغان

   کد سازمانی: زنار سمبل

   محل تولد: جولمرگ

   نام مادر – پدر: آمنه – صلاح‌الدین

   زمان و مکان شهادت: ۲۸ آگوست/ ۶ شهریور – درسیم

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ی خویش مراتب تسلیت خود را به خانواده‌ی گریلای شهید و تمامی خلق میهن دوست کردستان اعلام کرده و با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق نموده است.