فراخوان احزاب و سازمان‌های کوردستانی به ایستادگی در مقابل حملات رژیم ترکیه

احزاب و سازمان‌های کورد علیه حملات نابودگرانه رژیم اشغالگر ترک به کوردستان بیانیه‌های جداگانه‌ای منتشر کرده و اعلام کردند؛"مقاومت کنیم. هر کسی سکوت کند در نسل‌کشی شریک است. پیرامون سازمان‌های خود متحد شویم."

حزب مناطق دمکراتیک (د.ب.پ)، حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ)، جامعه اسلامی کوردستان (ج.ی.ک) و کنگره دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.ک) در واکنش به حملات نابودگرانه دولت ترکیه علیه ملت کورد بیانیه‌‌هایی منتشر کردند.

"مقاومت می‌کنیم"

حزب مناطق دمکراتیک: حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ که روز گذشته خلق کورد را در نزدیکی شهر سلیمانیه حکومت فدرال کوردستان بمباران کرده و غیرنظامیان را به قتل می‌رساند، یکبار دیگر علیه جنبش‌ سیاسی کورد حملات خود را تسریع کرده است. به چندین نهاد خلق کورد حمله‌ور شده و فعالان را دستگیر کرده‌اند. تمامی این اعمال در راستای غیرقانونی و ایزوله کردن فعالیت‌های سیاسی کوردهاست. ما به عنوان حزب مناطق دمکراتیک یک گام عقب‌نشینی نخواهیم کرد. ما مقاومت می‌کنیم."

خلقمان پیرامون نهادهایش متحد شوند

حزب دمکراتیک خلق‌ها: حمله به کنگره جامعه دمکراتیک هم اخلالگری در مقابل اراده دستیابی به راه حل است و هم حمله به اراده خلق کورد و به حاشیه راندن آن است. ما با همدیگر بپا خیزیم. تمامی خلقمان باید پیرامون کنگره جامعه دمکراتیک متحد شوند.

آنهایی که سکوت کنند گناهکارند

جامعه اسلامی کوردستان: تمامی کورد باید در مقابل حملات نابودگرانه بپا خیزند. هر کسی آنچه در توان دارد باید اکنون انجام دهد، فردا دیر خواهد شد. هر کسی که در مقابل قتلعام‌ها و حملات نابودگرانه ترکیه سکوت کند، هر کسی به این مبارزه ملحق نشود در مقابل خدا و بشریت گناهکار بوده و مسئول خواهد بود. در مقابل این خونخواران، روز روزِ مبارزه است.

بزرگترین پاسخ دستیابی به ائتلاف دمکراسی است

کنگره دمکراتیک خلق‌ها: حمله به ک.ج.د تلاش حاکمیت برای تداوم عمر خویش بوده و در این کار به اهداف خود نخواهد رسید. بزرگترین پاسخ به این حمله گسترش سازماندهی اجتماعی و دستیابی به ائتلاف دمکراسی میان نیروهای دمکراتیک است."