فراخوان به خانواده‌های تجمع کننده در مقابل نمایندگی ه.د.پ

شخصا پیش از پیوستنم نامه‌ای برای خانواده نوشتم و تصمیم خود را اعلام کردم. با این وجود آنها به دام دشمن افتادند و جلوی نمایندگی ه.د.پ گفته‌اند که پ.ک.ک فرزندانمان را می‌رباید. خود آنها نیز می‌دانند که اینطور نیست.

از چند ماه پیش تاکنون شماری از خانواده‌ها در مقابل دفتر مرکزی حزب دمکراتیك خلق‌ها در شهر آمد بست نشسته‌اند و فرزاندان گریلای خود را از ه.د.پ طلب می‌کنند.

یکی از این گریلاها که خود را "عگید باران" معرفی می‌کند و متولد سال ٢٠٠١ در باکور است اظهارات قابل توجهی در اینباره بیان می‌کند و خانواده‌اش که طرفدار یکی از طریقت‌های حامی اردوغان بوده‌اند را خطاب قرار می‌دهد.

او ناراحتی خود از عدم میهندوستی خانواده و حمایتشان از حزب حاکم ترکیه را بیان کرده و می‌گوید: "وقتی کوچک بودم در شهرهای آنتالیا و مانیسا زندگی کردم و دیدم که کوردها با چه ظلمی مواجهند. وقتی که به کوردی حرف می‌زدیم به ما می‌گفتند به کانال دو حرف نزند. رسما ما را قبول نمی‌کردند."

عگید باران که بعدها متوجه می‌شود کورد بودن جرم است، دیگر نمی‌تواند آن وضعیت را بپذیرد. حزب کارگران کوردستان از کودکی برای او قابل توجه بود اما وقتی بزرگ شد پ.ک.ک را دیگر دوست داشت و می‌خواست شخصیتی مانند ماحصوم کورکماز معروف به عگید داشته باشد که یک فرمانده مدافع خلق و یاری‌رسان ستمدیدگان بود.

عگید باران که نمی‌توانست سرکوب و ظلم را قبول کند، وقتی دید آماده است گامی شرافتمندانه برداشت و گریلای حزب کارگران کوردستان شد. 

هیچکس نمی‌تواند به زور بپیوندد

او می‌افزاید: "وجدان و شرف ما نمی‌توانست آن وضعیت را قبول کند بنابراین آگاهانه و به میل خودم به جنبش پیوستم. اما مادرانی که جلوی ساختمان ه.د.پ نشسته‌اند را وادار کرده‌اند بگویند پ.ک.ک فرزندانشان را ربوده است. از آنجا که ما نمی‌توانستیم پذیرای ظلم باشیم، پس اینجا هستیم. ما به خواست خود ملحق شدیم و خانواده‌هایمان این را خوب می‌دانند. شخصا پیش از پیوستنم نامه‌ای برای خانواده نوشتم و تصمیم خود را اعلام کردم. با این وجود آنها به دام دشمن افتادند و جلوی نمایندگی ه.د.پ گفته‌اند که پ.ک.ک فرزندانمان را می‌رباید. خود آنها نیز می‌دانند که اینطور نیست. دشمن در حال جنگ روانی است. بخصوص علیه خانواده گریلاها و شهیدان. کسی نمی‌تواند که ما را به زور به نیروهای گریلا ملحق کند در حالی که حکومت ترکیه به زور مجبور می‌کرد به عنوان سرباز بجنگیم. و این چیزی بود که ما قبول نمی‌کردیم."

خانواده‌هایمان نباید فریب بخورند

عگید باران با یادآوری آنکه ه.د.پ یک حزب مهم در سیاست ترکیه بوده اما آنها گریلاهای در کوهستان هستند، اضافه می‌کند: "خانواده‌های ما نباید به دام آ.ک.پ و م.ه.پ و اردوغان فاشیست بیافتند و نباید به ابزار جنگ نرم آنها بدل شوند. آنها باید انصراف دهند و بجای آن در مقابل دفتر نمایندگی آ.ک.پ برای صلح بست بنشینند."