فراخوان عمومی مدیریت بحران شورای اجرایی کنگره جامعه دمکراتیک

مدیریت بحران شورای اجرایی کنگره جامعه دمکراتیک در فراخوانی از عموم مردم خواست تا با توجه به سهل‌انگاری رژیم ترک نسبت به شیوع ویروس کرونا از خانه‌های خود خارج نشوند.

مدیریت بحران تحت نظر شورای اجرایی کنگره جامعه دمکراتیک در پیامی ویدیویی نسبت به عواقب سیاست‌های رژیم حاکم بر ترکیه در رابطه با شیوع ویروس کرونا هشدار داد. صالیحا آی‌دنیز رئیس مشترک حزب مناطق دمکراتیک در این پیام ویدیویی بیانیه‌ای را قرائت کرده است.

 بی‌مسئولیتی حکومت به افزایش قربانیان انجامید

آی‌دنیز با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید١٩ اظهار کرد که جامعه باید خود تدابیر لازم برای مقابله با این بیماری را اتخاذ نموده و هشیارانه عمل کند. آی‌دنیز با انتقاد از حکومت ترک گفت:"تدابیر اعمال شده را آشکارا اعلام نمی‌کنند، زیرا به شیوه‌ای عادلانه برای همه به اجرا گذاشته نشده‌اند. آنها به فکر مردم نیستند و به همین دلیل روز به روز شمار فوتی‌ها و بیماران افزایش می‌یابد."

ما از عهده کار برمی‌آییم

آی‌دنیز خاطرنشان کرد که احزاب سیاسی و سازمان‌های جامعه مدنی در مرکز مدیریت بحران جای گرفته‌اند و از عموم جامعه درخواست کرد که به هشدارها و راهنمایی‌های این مرکز عمل کنند.

آی‌دنیز در ادامه افزود که تاکنون بلایای بسیاری بر سر کوردها آمده است و هر بار نیز کوردها با همبستگی از بلایا نجات یافته‌اند. وی گفت:"می‌خواهم تأکید کنم که ما از عهده کار برمی‌آییم و می‌توانیم از این بیماری واگیر نجات یابیم. آنچه مهم است این می‌باشد که همدیگر را مبتلا نکنیم، اطرافیان خود، عزیزانمان و خلقمان را محافظت کنیم."

فراخوان عمومی برای منع عبور و مرور

آی‌دنیز خاطرنشان کرد که منع عبور و مرور بهترین راه پیشگیری از شیوع این بیماری است و افزود:"شاید مجبور باشیم از خانه خارج شویم یا کاری فوری داشته باشیم. اما تا می‌توانیم حتی برای انجام کارهای فوری و یا وضعیت‌های جداگانه کمتر از منزل خارج شویم. اگر چه حکومت تصمیم به منع آمد و رفت گرفته است، اما این تصمیم را برای افراد ۶۵ سال به بالا که مبتلا به بیماریهای کرونیک هستند گرفته‌اند. اما ما می‌گوییم که احتمال ابتلای هر فردی به این بیماری وجود دارد. از اینرو اگر نیازی ضروری ندارید به هیچ عنوان هیچ کدام از اعضای خانه منزل را ترک نکنید. اینچنین می‌توانیم از خود محافظت کنیم. در این برهه حساس به همبستگی هر چه بیشتر نیازمندیم."