فرماندهی قرارگاه مرکزی: توطئه‌ها و حملات را در چهل‌ودومین سال مبارزه در هم می‌شکنیم

"در چهل‌ودومین سال مبارزه حزبمان پ.ک.ک، خلقمان با پیروزی، توانمندی، هوشمندی و عزم دیهیم آزادی را بر سر خواهند گذاشت."

فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق (ن.پ.گ) به مناسبت ۴١مین سال تأسیس حزب کارگران کوردستان بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:

"۴١مین سالگرد تأسیس حزبمان پ.ک.ک که بر مبنای رستاخیر ملی علیه استعمارگری، امحاگری و انکار کوردستان بنیان شده است را قبل از همه به رهبر آپو که در تأسیس حزبمان از آغاز تا به امروز رنج فراوانی را متحمل شده است، به خلق میهن‌دوست کورد، خانواده شهدا، به همه خلق‌های پیشرو جهان و تمامی رفقای گرامی شادباش می‌گوییم.

قرارگاه مرکزی در بیانیه خویش افزوده است:"حزبمان پ.ک.ک بر مبنای حقیقت شهیدان بنیاد نهاده شده است. پ.ک.ک بنیانگذار مبارزه‌ای بزرگ است، با رنج‌های ارزشمند شهیدان قهرمانمان بزرگ شده، پیشرفت کرده و اجتماعی گشته است، امروز در هر چهارسوی جهان گسترش یافته و به جنبش انسانی مبدل شده است. در این راستا از هاکی کارر به عنوان اولین شهید و مسبب تشکیل حزب از شخص رفیق زکی، آتاکان، چتین، آرمانج، شوین، هلمت، دمهات و جمیل یاد و خاطره تمام شهیدان قهرمان را احترام و منتداری گرامی داشته و یک بار دیگر پیمان سربلندی‌ای را که با انان بسته‌ایم تجدید می‌کنیم. یاد تمامی شهیدان ماه نوامبر که ماه تأسیس حزبمان است در شخص فرمانده قهرمان دلال آمد، رشید سردار، کریم کاتو، آزی ملازگرت و چیچک بوتان را با احترام و منتداری پاس مێهداریم و سوگند یاد می‌کنیم که ایده‌های آنان را در مبارزه کوردستان آزاد، رهبری آزاد زنده نگه داریم."

ن.پ.گ با اشاره به توطئه‌ی بین‌المللی ٩ اکتبر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان می‌افزاید:"این توطئه امروز روزآمده شده و هدف آن از میان بردن تمامی دستاوردهای خلق کوردستان و دستاوردهای دمکراتیک خلق‌های منطقه است. پافشاری بر حصر شدید رهبر آپو نشانه توطئه‌ای دیگر از سوی نیروهای هژمونیک، فاشیست و نابودگر علیه سیستم دمکراتیک خلق‌ها بوده و و امروز دستاوردهای ملی خلق کورد را هدف قرار داده است. همچنانکه توطئه بین‌المللی ٩ اکتبر ١٩٩٨ با شکست مواجه شد در ۴٢مین سال مبارزه حزبمان پ.ک.ک، این مبارزه به خصلتی جهانی دست یافته و توطئه‌های تازه را محکوم به شکست کرده است. یقینا سیستم اندیشه دمکراتیکی که رهبرمان به جامعه بشری ارزانی کرده است مقاومت فدایی که از سوی نیروهای ما با ایدئولوژی آپویی به معرض نمایش می‌گذارند، همراه با فداکاری بزرگ خلقهایمان با حمایت افکار عمومی بشریت پیشرو توطئه بین‌المللی را نقش بر آب خواهند کرد."

پیرامون مبارزه آزادی گردهم آییم

ن.پ.گ در بیانیه خود بر لزوم اتحاد ملی و وحدت پیرامون مبارزه آزادی کوردستان برای دستیابی به آینده آزاد تأکید کرده و می‌افزاید:"ما به عنوان نیروهای مدافع خلق کورستان در ۴٢مین سال مبارزه حزبمان پ.ک.ک اعلام می‌کنیم خلقمان با مبارزه پیروزمندانه، توانمند، هوشیارانه و عزم می‌توانند به هر نوعی از حملات دشمن و توطئه‌های آن پاسخ داده و دیهیم سربلندی را برای مبارزه آزادیخواهی به ارمغان آورند. ما اعضا و مبارزان جنبش آپویی که دارای تجربه‌ای بزرگ می‌باشیم، قطعا بیش از هر زمانی با اراده‌ای عظیم به پیروزی چنگ زده‌ایم و به وظایف این مقطع عمل خواهیم کرد. ما اعضای جنبش فداییان راه آزادی اعلام می‌کنیم در ۴٢مین سال مبارزه برای محقق کردن ارمانهای شهیدان و رهبری و حزبمان پ.ک.ک، که با جان آپویی که همانا پیروزی قطعی است، بر مبنای خط مشی گریلای روزآمد، با هشیاری و آفرینندگی لازم به وظایف خویش عمل خواهیم کرد."

قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق (ن.پ.گ) در خاتمه بیانیه چهل‌ویکمین سالروز تأسیس حزب کارگران کوردستان را به تمامی دوستان خلق کورد و مبارزان راه مقاومت و آزادی کوردستان شادباش گفته و در ۴٢مین سال مبارزه پ.ک.ک برای همه آرزوی موفقیت کرده‌ است.