فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق کوردستان: یاد و خاطره فرمانده پیشاهنگ علی پلنگ را پاس می‌داریم

در بیانیه ن.پ.گ آمده است: رفیق علی با مهارت خود در نبردها، با غایت‌شناسی نشات گرفته از راهکار و اسلوب فرماندهی نشان داد که سطح فرماندهی باید چگونه باشد.

ن.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای یاد و خاطره فرمانده بزرگ «علی پلنگ» را که در چهاردهم ژوئن سال ٢٠١٩ در بدلیس به شهادت رسیده بود گرامی داشته است. 

فرماندهی قرارگاه نیروهای مدافع خلق کوردستان (ن.پ.گ) در رابطه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید شریف یاقوت با کُد سازمانی شریف پلنگ که در ١۴ ژوئن سال ٢٠١٩ در بدلیس باکور (شمال) کوردستان به شهادت رسیده بود بیانیه‌ای منتشر نمود.

متن این بیانیه بدین شرح است:

در مقابل حملات نابودکننده و استثمارگرانه دولت جمهوری ترکیه که در کوردستان ادامه دارد، خلق و جنبشمان با هزینه‌های سنگین مقاومت خود را ادامه می‌دهد. در نتیجه مبارزه بی‌نظیر خلقمان در سطح خلقی که هویت آن سلب شده است و به عنوان برده نشان داده بود، اکنون خلقمان به جایگاهی رسیده است که از سوی تمامی خلق‌های جهان به رسمیت شناخته شده و مایه احترام می‌باشد. جنبش آزادیخواهی ما امروزه در مقابله با کشتاری که بر خلق کورد تحمیل می‌شود در تمامی بخش‌های کوردستان مبارزه بی‌امان و دشوار خود را ادامه دده و برای خلق‌های آزادیخواهی که به مبارزه دست زده‌اند، به منبع امید و آرزوهای بزرگ و رهایی تبدیل شده است.

در این مقطع تاریخی که روز به روز به آزادی نزدیکتر شده و دستاوردهایی بیشتری به لطف شهدای قهرمانمان کسب می‌شوند، قهرمانانمان به شیوه‌ای فداییانه در صفوف مقدم مبارزه به خیل کاروان شهدا می‌پیوندند. به لطف هزاران شهید قهرمان ما نشان داده شد که مبارزه آزادیخواهانه ما درهم نخواهد شکست و در راه آزادی خلق‌ها مبارزه را سر باز ایستادن نخواهد بود. به همین دلیل پ.ک.ک که حزب شهیدان است، با عزم راسخ خود برای پیروزی در مبارزه آزادیخواهانه خلق کورد با صمیمیت پیام شهدا را تحقق می‌بخشد. برای مبارزه آزادیخواهانه‌ای که با ارزش‌های شهدا و خلق آفریده شده است، مهم نیست که از چه سویی تحت حمله قرار گرفته یا چه هزینه‌هایی را متحمل شود، زیرا این جنبش از آرمان‌های خود عقب نخواهد نشست. در مقابل واقعیت خلقی که با شهدا به واقعیت امروزین خود دست یافته است و با از شهدایش غرور و سربلندی گرفته است، هیچ نیروی استثمارگر-فاشیستی در مقابل آن یارای مقاومت را نخواهد داشت.

قهرمانانه به نبرد پرداخت و به کاروان شهدا پیوست

هر قطره خونی که از شهدا در هر وجب از خاک کوردستان برای مبارزه بر زمین ریخته است، خالق حیات جدید و احیای مجدد این خلق شده است. فرمانده و رفیق بزرگ و  قهرمانمان علی پلنگ که در منطقه کرجوس از توابع الیح، سرزمین مقاومت برخاسته است، در ١۴ ژوئن سال ٢٠١٩ در جریان نبردی با ارتش جمهوری اشغالگر ترکیه در بدلیس به کاروان شهدا پیوست. اطلاعات در رابطه با هویت فرمانده بزرگ، رفیق علی به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: شریف یاقوت

   کد سازمانی: علی پلنگ

   محل و سال تولد: الیح

   نام مادر – نام پدر: فاطمه - نعمان

  تاریخ و محل شهادت: ١۴ ژوئن ٢٠١٩/ بدلیس

در سنین جوانی به صفوف مبارزه پیوست

رفیق علی در سنین جوانی خود در سال ١٩٩١ به صفوف جنبش آزادیخواهانه کوردستان پیوست و سالهای طولانی در بسیاری از عرصه‌های جنگ، با روحی مملو از فداکاری، انضباط و مسئولیت وظایف خود را انجام داد. از روزی که به صفوف مبارزه پیوست تا آخرین لحظه خود یک رزمنده، فرمانده، فدایی و رفیق گرانقدر خلق، حزب و شهدا بود. در هر چهار بخش کوردستان می‌توان نشانه‌های رنج و زحمات رفیق علی را مشاهده کرد. از زاگرس تا بوتان، از بوتان تا گارزان، در میان خلق کورد و رفقای مبارز خود جای داشت. از رزمندگی تا زمانی‌که به عضویت در شورای نظامی نیروهای مدافع خلق درآمد، وظایف خود را با  مسئولیت پذیری کامل و بدون کاستی، به شیوه‌ای موفقیت‌آمیز به جای آورد. غیر از پیروزی به هیچ چیز نمی‌اندیشید و وظایف خود را بدین نحو انجام می‌داد. رفیق علی در طول حیات خود هیچگاه اجازه غلبه شکست بر خود را نداد، در تمامی مناطقی که فرماندهی آن را در دست داشت، به نمونه یک فرمانده برجسته و پر جسارت بدل و بذر ترس را در قلب دشمن می‌کاشت.

در تاکتیک جنگ قدرتمند بود

رفیق علی با ایستارهای نظامی و ذهنیت منضبط خود، خود را به سطح فرمانده‌ای پیشاهنگ و خلاق برکشیده و همزمان با هوشیاری و ذکاوت خود در جنگ به خالق حملات تاکتیکی بدل شد که در جریان آن ضربات مهلکی را بر دشمن وارد آورد. در فرایند بازتاسیس نیروهای مدافع خلق، یکی از فرماندهان پیشرو بود. در ایجاد و تحقق راهکارها و تاکتیکهای جدید نشانه‌های فعالیت و زحمات سترگ وی را می‌توان مشاهده کرد. رفیق علی با اقدامات جنگی خود به تاکتیسینی ماهر بدل شد و با تمرکز بر تاکتیکهای جنگی، تاکتیکهای مبارزاتی را غنا بخشید. در محور زاپ-زاگرس با تاکتیکهای خود و حملات بی‌امانش، نوسازی در استراتژی جنگ را به منصه ظهور کشاند. رفیق علی که در تاکتیکهای کنونی نقش پیشرو و پیشاهنگی را داشت، با مهارت خود در جنگ، با نیروی ضربات و راهکارهای خود، کسب نتیجه و غایت را در عمل هدف قرار داده و از این طریق نشان داد که یک فرمانده نظامی باید چگونه عمل نماید.

بر مبنای خط‌مشی رهبر آپو  فرماندهی انقلابی بود

رفیق علی با نوع برخورد مهربانانه، بر رفقای خود تاثیر گذار بود و براین مبنا دارای اسلوب و سبک کار نمونه خود در فرماندهی بود. با مهربانی با رفقایش، با برخورد احترام آمیز و با برخورداری از معیارهای یک رزمنده، رفاقت را همواره تقویت می‌کرد. در  خط‌مشی آپویی صاحب تعمق بود و واقعیت ایدئولوژیک و فلسفی-سیاسی رهبر آپو در شخصیت وی تاثیرگذار بود و از این طریق بود که به فرماندهی انقلابی بدل شده بود. به شیوه ای اصولی و درست، بدون دغدغه، با زحمات خود، خود را برکشیده و به یک میلیتان انقلابی تبدیل شد.

با پیروزی خود در مبارزه، یاد و خاطره وی را گرامی می‌داریم

براین مبنا، در این برهه که مبارزه ما در سطحی تاریخی قرار دارد، وظیفه ما ایجاب می‌کند که مبارزه رفیقمان، رفیق علی، موضع شفاف و معیارهای وی را به چراغ راهی برای خود بدل کرده و بدین طریق وظیفه کنونی خودمان را به جای آوریم. با  توجه به رفیق علی، برای آنکه میلیتان شایسته خط رهبری باشیم، با قدرت باید حول ارزش‌ها گردهم آمده و با عزم راسخ در مسیر زحمات و رنج‌های وی قدم برداشته و مبارزه انقلابی را که هیچ محدودیتی را به رسمیت نمی‌شناسد، ادامه دهیم.

مراتب تسلیت خود را به خانواده رفیق علی و تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز داشته و پیمان می‌بندیم که پرچم شهدا را اعتلا بخشیده و در مسیر پیروزی در سایه شهدای قهرمانمان با عزم راسخ حرکت نماییم. صمیمیت و پیوندمان را با این شهدا به اثبات رسانده و در طول این مبارزه یاد و خاطره آنان را پاس بداریم."