فرماندهی ی.ب.ش/ی.ژ.ش: تمامی مناسبت‌های خلقمان را گرامی می‌داریم

فرماندهی ی.ب.ش-ی.ژ.ش اعلام کرد، به دلیل شیوع ویروس کرونا، آنها مانند سال‌های گذشته اعیاد و مناسبت‌ها را به صورت دسته جمعی برگزار نکرده‌اند، اما با همان دلخوشی و شادی در خانه‌هایشان اعیاد و مناسبت‌ها را جشن گرفته و گرامی می‌دارند.

فرماندهی یگان‌های مقاومت شنگال (ی.ب.ش) و یگان‌های زنان شنگال(ی.ژ.ش) به مناسبت فرا رسیدن عید شب برات و چهارشنبه‌ی نیسان بیانیه‌ای منتشر کرد. در بیانیه آمده است "خلقمان در روزهای سخت و دشوار نیز از فرهنگ خود صیانت کرده و روزهای تاریخی را گامی می‌دارد."

فرماندهی ی.ب.ش-ی.ژ.ش اعلام کرد، به دلیل شیوع ویروس کرونا، آنها مانند سال‌های گذشته اعیاد را به صورت دسته جمعی برگزار نمی‌کنند، اما با همان روحیه و دلخوشی اعیاد را در منازل خود جشن گرفته و گرامی می‌دارند و به همین مناسبت نیز یاد شهدا را گرامی داشت.

"این خلق همیشه به خلقی اجتماعی شناخته شده است"

در این بیانیه همچنین آمده است: "ما به عنوان جامعه‌ی ایزدی، دارای فرهنگی جهانی هستیم. به همین دلیل اعیاد و مناسبت‌های بسیاری داریم. ما می‌دانیم خلقمان بسیار به آیین، جشن‌ها و مناسبت‌های مقدس خود اهمیت می‌دهد. در روزهای سخت خلق ما دست از آئین، تاریخ و فرهنگ خود برنداشته و همیشه آنها را گرامی داشته است، ما می‌دانیم که خلقمان به اجتماعی بودن خویش متعهد می‌باشد. این خلق همیشه با عنوان خلقی اجتماعی شناخته شده است و از مقدسات خود صیانت کرده است. دو مناسبت مهم که خلقمان با جوش و خروش به پیشواز آنها می‌رود، شب برات و چهارشنبه‌ی نیسان است.  

با فرا رسیدن این روزها ابتدا یاد و خاطره‌ی شهدا از آغاز فرمان تا به امروز را که به میراث جامعه‌ی ما تبدیل شده و جانشان را فدا کردن، گرامی می‌داریم. این روزهای مقدس را به خانواده‌ی شهدا، رفقایمان و خلقمان تبریک می‌گوییم.

"سلامتی خلقمان از هر چیزی مهمتر است"

فرماندهی ی.ب.ش-ی.ژ.ش همچنین اعلام کرد، به دلیل شیوع ویروس کرونا که بر همه‌ی جهان تاثیر گذاشته است، این روزهای مقدس را مانند سال‌های گذشته برگزار نمی‌کنیم اما ما معتقدیم خلقمان این روزهای مقدس را در خانه‌هایشان با جوش و خروش جشن می‌گیرند. برای ما سلامت خلقمان از هر چیزی مهمتر است.

این مناسبت‌ها را به عموم خلقمان در داخل و خارج از میهن و در کمپ‌ها تبریک می‌گوییم. امیدواریم کسانی که با ابتلا به کرونا بیمار شده‌اند، هر چه سریعتر شفا یابند.

ما به عنوان ی.ب.ش و ی.ژ.ش در وجود فرمانده‌ی بزرگ شهید زردشت و رفقایش که اخیرا به دلیل حمله‌ی دولت ترکیه شهید شدند و سنبل فرهنگ و تاریخ ما هستند، با احترام یاد همه‌ی شهدا را گرامی می‌داریم."