فرماندهی ی.ر.ک: ساکت نمی‌نشینیم و بی‌پاسخ نمی‌مانیم!

فرماندهی ی.ر.ک در مورد حملات هوایی ارتش اشغالگر ترک به نیروهایش بیانیه‌ای صادر کرده و می‌گوید در قبال حملات سکوت نخواهد کرد.

فرماندهی یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان (ی.ر.ک) در رابطه با حملات اخیر دولت اشغالگر ترک به نیروهایش بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه ی.ر.ک به تشدید حملات ترکیه به روستاهای بخش‌ شارباژیر اشاره شده و آمده است:"در چند روز گذشته دولت فاشیست ترک دو بار به وسیله پهپادهای تهاجمی بدون سرنشین و هواپیماهای جنگنده روستاهای تابعه بخش ماوت در شارباژیر را هدف حملات هوایی قرار دادند. حمله اول روز ۴ آگوست در روستای گلاله منطقه آسوس بوده است. این حمله به حریق گسترده‌ای در مزارع و باغات روستائیان انجامید. در این حمله هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است. همچنین روز ٧ آگوست دولت اشغالگر ترکیه اطراف کوهستان بالوسه در مناطق مرزی شارباژیر را بمباران کرد. در این حمله یگانی از نیروهای ما حین انجام وظیفه هدف حمله جنگنده‌های دولت فاشیست و اشغالگر قرار گرفتند. در نتیجه این حمله ٧ رفیق ما و ٢ جوان میهن‌دوست باشور کوردستان به شهادت رسیدند. بزودی جزئیات شناسنامه رفقای شهید را منتشر می‌کنیم."

فرماندهی ی.ر.ک در ادامه بیانیه به اهداف ترکیه از حمله به نیروهای ی.ر.ک می‌افزاید:"مدتی است که دولت اشغالگر ترک حملات خود به مناطق تحت کنترل نیروهای ما را افزایش داده است. مناطقی را که تنها گریلاهای پژاک و ی.ر.ک قرار دارند مورد حمله هوایی قرار می‌دهد. دولت اشغالگ ترکیه به بهانه‌های واهی و بی‌ارزش نیروهای ما در کوهستان آسوس را هدف قرار می‌دهد. این اقدام تنها در چارچوب نابودی کورد آزاد است و هدف از آن جلوگیری از مبارزه آزادیخواهی و دمکراسی خلقمان در روژهلات کوردستان با پیشاهنگی پژاک است. زیرا همه جریان‌ها و افراد به شیوه‌ای آشکار اذعان دارند که در بخش ماوت بجز گریلاهای ی.ر.ک و پژاک هیچ نیروهای دیگر وجود ندارد و این حملات با هدف مانع‌تراشی در راه فعالیت و مبارزه خلقمان در روژهلات کوردستان است."

فرماندهی ی.ر.ک با اشاره به سیاست ترویج مزدوریگری خاطرنشان کرده است:"حملات وحشیانه و اشغالگرانه به نیروهای ما نشان می‌دهد که دولت اشغالگر ترکیه تمامی دستاوردهای خلقمان را در تمامی بخش‌های کوردستان هدف حمله قرار داده است. از اینرو خلق میهن‌دوست کوردستان لازم است که علیه این حملات موضع خود را اعلام کنند. همچنین اعلام می‌کنیم که عناصر مزدور در قتلعام کوهستان بالوسه دست دارند. هم خلقمان و هم نیروهای مسئول منطقه موضع خود را بیان کنند و اجازه ندهند افراد مزدور و خودفروش در چنین مرحله حساس و سرنوشت‌سازی به اشغالگری ‌خدمت کنند."

بیانیه فرماندهی ی.ر.ک با این جمله به پایان رسیده است:"به عنوان یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان اعلام می‌کنیم که در برابر این حملات و فعالیت‌های مزدوران سکوت نخواهیم کرد و آنان را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم."