قهرمان برای دومین بار زندان‌های پ.د.ک را تجربه می‌کند

پس از ترور پدر روزنامه‌نگارش، قهرمان قلم پدرش را به دست گرفته و علیه اشغالگری و حکومت به میدان آمده و خیلی سریع مورد توجه حکمرانان بهدینان قرار گرفته و در سنی کم دو بار زندان پ.د.ک در باشور کوردستان را تجربه کرده است.

قهرمان شکری زین‌الدین پسر روزنامه نگار شهید شکری زین‌الدین است که پس از ۴ روز مفقود الاثری جسد پدرش در روز ۱/۱۲/۲۰۱۶ پیدا شد. شکری زین‌الدین پیشتر بارها توسط پ.د.ک تهدید شده بود، آزادیخواهان تاکنون پرونده ی وی را باز گذاشته و می‌گویند توسط عوامل پ.د.ک در منطقه ترور شده است. علاوه بر اینها در آن زمان هواداران پ.د.ک شایعه‌سازی کرده بودند که گویا توسط حمله‌ی گراز کشته شده است!!!

قهرمان هر چند سنش‌ به ٢٠ سال هم نمی‌رسد اما پس از پدرش تلاش می‌کند تا راه وی را ادامه دهد و علیه اشغالگری و ظلم و ستم مسئولین حکومت اقلیم کوردستان مبارزه کند. همانطور که انتظار می‌رفت حکمرانان منطقه فعالیتهای این جوان را نپذیرفته و پس از بارها تهدید کردن وی، او را به زندان انداختند.

در این روزها شهروندان بهدینان به طور عام و بویژه اهالی منطقه‌ی شلادزه علیه اشغالگری و حملات دولت ترکیه در باشور کوردستان به خیابانها آمده و دولت ترکیه را محکوم کردند و مقرهای حزب دمکرات کوردستان پ.د.ک را سنگباران کردند، چون بر اساس گفته‌ها و شعارهایشان مشخص است که پ.د.ک را همکار دولت ترک در اشغالگریهایش می‌دانند و درخواست نمودند تا دست از همکاری با ترکیه بردارند. پس از این اعتراض‌ها نیروهای امنیتی چندین تن را دستگیر نمودند که قهرمان یکی از آنها بوده و روز گذشته در ۲۷ ماه نیروهای آسایش به خانه‌اش در منطقه‌ی سیری از توابع شلادزه حمله کرده و او را دستگیر کردند.

قهرمان سال گذشته هم در سالگرد قیام شلادزه که مقر دولت ترکیه را به آتش کشیدند، در تاریخ ۲۶/۱/۲٠۱۹ به همراه چند تن دیگر دستگیر شد. وی پس از ۲۲ روز حبس در زندان‌های پ.د.ک آزاد شد.

در آن زمان قهرمان پس از آزادیش‌ در مصاحبه‌ای با روژ نیوز گفت، "یک افسر به من گفته است اگر یک بار دیگر با این اتهامات به زندان برگردی هر دو چشمت را از حدقه درخواهم آورد".

قهرمان اکنون در ابتدای بیست سالگی است اما برای دومین بار زندانی می‌شود و تنها اتهام وارد شده به او این است که علیه اشغالگری دولت ترکیه ایستاده است و به آن اعتراض کرده و یا عکسی گرفته و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

دستگیری قهرمان توسط حکومت اثبات می‌کند که ایستادگی افراد جامعه تا چه حد اهمیت دارد.

منبع: ROJNEWS