"لیلا گوون نماد مبارزه آزادی برای زنان است"

دلشاد جانباز نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه، از حوزه انتخابیه استانبول اظهار داشت که با لغو مصونیت سیاسی و باطل کردن نمایندگی لیلا گوون به عنوان ریاست مشترک ک.ج.د دولت ترکیه مبارزه زنان را مستقیما هدف خود قرار داده است.

واکنشها علیه لغو مصونیت سیاسی و باطل کردن نمایندگی لیلا گوون به عنوان نماینده پارلمان از حوزه انتخابیه جولمرگ و فارس اوغلولاری و انیس بربراوغلو از حزب جمهوری خلق همچنان ادامه دارند. دلشاد جانباز نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه، از حوزه انتخابیه استانبول با اشاره به بیعدالتی موجود بر مبارزه مشترک علیه بی‌عدالتی تاکید کرد.

سیستم حاکم زنان را هدف قرار می‌دهد

جامباز در این رابطه اظهار داشت که با آغاز شیوع ویروس کرونا گماشتگان دولتی شهرداری‌های حزب دمکراتیک خلق‌ها را غصب کرده و این روند افزایش یافته است. اکنون نیز با دستور حاکمیت وکالت دو نفر از نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها و یک نماینده حزب خلق جمهوری لغو شده است. سیستم فاشیسم و حاکمیت مردسالار زنان را مورد هدف قرار داده‌اند. ائتلاف آ.ک.پ/م.ه.پ در تمامی حوزه‌ها به بدن زنان و سیاست‌ورزی زنان حمله می‌کنند. لیلا گوون نماینده جنبش زنان کورد است. نماد مبارزه آزادی برای زنان است.

در زمانیکه انزوا و حصر بر آقای اوجالان افزایش یافته بود، لیلا با دست زدن به روزه مرگ در آستانه مرگ قرار گرفت و اکنون اظهار می‌دارند که باید این اراده را درهم شکست. اما در واقع لیلا گوون طنین مبارزه زنان است. با سخنان و موضع خود بار دیگر به فاشیسم پاسخ داده است. در مقابل فاشیسم تعظیم نکرده است، تسلیم نشد و امروز نیز به همان شیوه مبارزه خود را ادامه می‌دهد.

حزب خلق جمهوری باید جسارت خود را نشان دهد

دلشاد جامباز با اشاره به موضع حزب خلق جمهوری در رابطه با حزب اتحاد دمکراتیک خلق‌ها گفت: به هر نحو ممکن، حزب ما نیز در انتخابات حق دارد. هر چند انیس اوغلو از حزب دیگری است، اما به شیوه‌ای ناعادلانه از نمایندگی کنار زده شده است. لازم است ما جسور باشیم و از بیان و اظهار مواضع سیاسی نترسیم. کلیچداراوغلو در اظهارات خود صرفا به بربر اوغلو اشاره کرده است. به هیچ وجه از نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها سخنی به میان نیاورده است. لازم است که ج.ه.پ جسور باشد. لازم است که ما در مقابل فاشیسم مشترکا گام برداریم. زیرا اکنون چیزی برای از دست دادن نداریم.

منبع: MA