مَدد سرحد: اتحاد خلق‌ها امری ضروری و حیاتی است

در پارادایم رژيم استعمارگر ایران، مهدی زمان چاره تمام مشکلات است. سبب آن نیز چالش با دنیای اسلام (اهل سنت و حتی شیعه نجف) و تمام دنیا و خلق‌های ایران است.

عضو شورای مدیریتی کودار، مَدد سرحد در برنامه‌ی هفتگی هِلی سه اظهار نمود: تمام خلق‌های موجود در جغرافیای ایران دارای درد مشترک هستند. برادری و اتحاد خلق‌ها امری الزامی‌ است تا دشمن نتواند در میان ملت‌ها تضاد، تبعیض و اختلافات را ایجاد نماید.

عضو شورای مدیریتی جامعه‌ی دمکراتیک و آزاد روژهلات کوردستان - کودار در برنامه‌ی این هفته‌ی هِلی سه از شبکه‌ی تلویزیونی آرین به دلایل بحران و معضلات جامعه‌ی ایران و روژهلات کوردستان از لحاظ ایدئولوژیک، پارادایم و سیاسی و همچنین راه‌های بن‌بست و راه برون رفت از وضعیت موجود پرداخت.

سرحد در ابتدا به سالروز تاسیس جمهوری کوردستان در سال ۱۹۴۶ در مهاباد پرداخت و گفت: سالروز جمهوری کوردستان در مهاباد را تبریک و یاد تمام شهدای راه آزادی در جمهوری کوردستان را گرامی می‌داریم. همچنین حمله دولت ترکیه به شهر عفرین در سال ۲۰۱۸ که همزمان با سالروز جمهوری کوردستان بود، دارای پیام از میان بردن باورها، امید، دستاورد و در کل هدف نسل‌کشی فرهنگی و فیزیکی کوردها را در برداشت.

وی در ادامه به دلایل بحران موجود در ایران پرداخت و افزود: نه تنها ایران بلکه در تمام دنیا ما شاهد بحران‌های عمیق هستیم. ترکیه، چین، فرانسه و دولت‌های خاورمیانه در کائوس به سر می‌برند. بعد از برساخت سیستم دولت-ملت در خاورمیانه بحران‌ها تعمق یافت. در وضعیت فعلی قدرت‌مداران در ایران، ترکیه و بسیاری دیگر از کشورها، دارای تفکر ناسیونالیستی هستند. این تفکر در ایران به صورت فاشیسم شیعه‌گرایی ملی و در ترکیه به صورت کمالیستی خود را نشان می‌دهد و در کشورهای عربی به نام بعث‌گرایی به دور از ارزش‌های اخلاقی و دینی، خلق‌ها و تفاوت‌مندی‌های اتنیکی و مذهبی و فرهنگی را انکار می‌نمایند. در صورتی که دیگر تفکر ناسیونالیستی از نگاه هیچ خلقی در خاورمیانه مورد قبول واقع نمی‌گردد. زیرا برای همگان آشکار گشته است که دولت‌مداران به نام مذهب و دین، قتل‌عام و کشتار را در خاورمیانه به راه انداخته و سیاست‌های غیراخلاقی خود را عملی و اجرایی می‌نمایند.

مدد سرحد به گفته خامنه‌ای مبنی بر «معترضان و اعتصاب‌کنندگان علیه رژیم ایران، ایرانی نیستند» اشاره و گفت: خلق‌ها خواستار مطالبات، حق و حقوق برحق و مشروع خود هستند. هدف از این گفته‌ی خامنه‌ای برچسپ زدن به اعتراضات و با هدف وابسته نشان دادن آنان به نیروهای خارجی است. طلب نان و  زبان مادری و رهایی از نظام حاکم و مرکزگرا هیچ ارتباطی با نیروهای خارجی ندارد. تمام خلق‌های ایران حتی خلق فارس نیز خواهان حق خود هستند، اما ناسیونالیسم شیعه‌گرای ملی و نظام ولایت فقیه برای تداوم عمر خود در مقابل خواسته‌های برحق خلق‌ها قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: با وجود قانون اساسی فعلی اصلاحات و تغییر بنیادین ممکن نیست. چون شخص اول ولایت فقیه فرمانده کل‌قواست و تمام نهاد‌های ایدئولوژی دولت زیر نظر اوست. در پارادایم رژيم استعمارگر ایران، مهدی زمان چاره تمام مشکلات است. سبب آن نیز چالش با دنیای اسلام (اهل سنت و حتی شیعه نجف) و تمام دنیا و خلق‌های ایران است. بدانیم که در این پارادایم و با توجه به قانون اساسی مردسالاری حاکم است و حق زنان به تمامی نادیده گرفته شده است.

مَدد سرحد در پاسخ به سوال «اعلام کردن مرحله دوم انقلاب از سوی علی خامنه‌ای» گفت: راه گذشته رفتن به موقعیت قبلی رسیدن است. نتیجه مرحله‌ی دوم نیز بمانند مرحله‌ی اول است. هدف از اعلان این مرحله تدوام عمر رژيم موجود است. بدانیم که رژیم موجود زود یا درنگ محکوم به تغییر بنیادین در ساختار و ماهیت نظام و قانون اساسی است.

سرحد با اشارە به نقش دولت ترکیه و ایران در اعمال ‌سیاست‌های انکار و نفی خلق کورد کرد و گفت: از زمان صفویان و عثمانی تا به حال هر دو دولت ایران و ترکیه دارای سیاستی مشترک در برابر کوردها بوده‌ و هستند. قرارداد سعد‌آباد در سال ۱۹۳۷ برای تازه کردن قرارداد قصر شیرین بود. این دو دولت در پیمان سعد‌‌آباد برای از میان بردن و سرکوب خلق کورد به توافق رسیده‌اند.

وی در ادامه افزود: با روی کار آمدن رژیم‌های موجود نیز این سیاست ادامه یافت. در سال  ۲۰۱۷ بعد از رفراندوم حکومت اقلیم کردستان- عراق تاریخ تکرار شد. در همان کاخ سعد‌آباد؛ روحانی، اردوغان، اطلاعات سوریه و عراق بر سر مسئله کوردستان نشستی برگزار نمودند که در نتیجه‌ی این نشست کرکوک و عفرین را اشغال نمودند. در چنین وضعیتی اتحاد میان کوردها خصوصا احزاب کوردستان و پرهیز از تفکر ناسیونالیستی، امری ضروری و حیاتی است.

مدد سرحد عضو شورای مدیریتی کودار در پایان برنامه‌ی هِلی سه گفت: تمام خلق‌های موجود در جغرافیای ایران دارای درد مشترک هستند. برادری و اتحاد خلق‌ها امری الزامی‌ است تا دشمن نتواند در میان ملت‌ها تضاد، تبعیض و اختلافات را ایجاد نماید. خلق‌ها و در کل انسانیت با یکدیگر هیچ مشکل و اختلافی جدای از فرهنگ و زبان و... ندارند، این دولت‌ها و یا دولت‌مداران هستند که در راستای تحقق اهداف خود با خلق‌ها در تضاد و اختلاف هستند. سیستم ملت دمکراتیک یگانه راه رسیدن به دموکراسی و برادری خلق‌ها می‌باشد.