مَلَت: وضعیت اضطراری هرگز پایان نیافته است

رئیس جمعیت حقوق بشر (ای.ه.د) در شهر وان می‌گوید:"وضعیت اضطراری هرگز پایان نیافته است."

وضعیت اضطراری علی رغم آنکه در سرتاسر ترکیه پایان یافته است، اما در باکور کوردستان همچنان ادامه دارد. به دلیل وضعیت اضطراری حقوق بشر نقض می‌شود.

مراد ملت همچنین اعلام کرد، علی رغم آنکه پیش نویس جهانی حقوق بشر از سال ١٩٧١ ارائه و پذیرفته شده است اما هنوز در ترکیه و خاورمیانه حقوق بشر پایمال می‌شود. او گفت، "به مناسبت هفته‌ی حقوق بشر درخواست ما این است: پیماننامه جهانی حقوق بشر را اساس قرار دهید. هر زمانی که بندهایش عملی شد، می‌توانیم بگوییم حقوق بشر وجود دارد. اما بر عکس آن نمی‌توان از حقوق بشر سخن گفت. به همین دلیل درخواستمان برای طرفداران حقوق بشر و دمکراسی خواهان این است، با شجاعت رفتار کنید. زمانی که شجاع بودید، آنگاه می‌توان به موارد نقض حقوق بشر پایان داد. اگر اینگونه مبارزه نشود، دولت در هر زمانی حقوق بشر را پایمال خواهد کرد.

" هرگز دست از حقوق حقیقی نمی‌کشیم"

مَلَت همچنین اعلام کرد، علی رغم آنکه در ترکیه شرایط اضطراری پایان یافته است، اما در کوردستان هنوز هم ادامه دارد. او گفت، "مدافعان حقوق بشر نمی‌توانند هیچ فعالیتی با مردم انجام دهند. ابتدا در وان و در همه‌ی کوردستان و ترکیه هم لازم است ممنوعیتها پایان یابند. موانع در مقابل رفت و آمدها، فعالیتها، تجمعات و راهپیماییها برداشته شوند. ما هرگز از حقوقمان و حقایق دست نمی‌کشیم. در حال حاضر هزاران تن به دلیل تفکراتشان زندانی هستند. همچنین به دلیل ممنوعیتها هزاران تن با آنکه در خارج از زندانها هستند، اما زندانی می‌باشند."