مادر روزنامه‌نگار آکدوغان: اجازه ندهید مادران بیش از این داغدار شوند

همی آکدوغان مادر روزنامه‌نگار محمد آکدوغان به مناسبت روز مادر گفت: اجازه ندهید بیش از این مادران چشم براه آزادی فرزندانشان از زندان باشند، اجازه ندهید مادران بیش از این داغدار شوند.

در بسیاری از کشورها، دومین دوشنبه ماه مه به عنوان روز مادر گرامی داشته می‌شوند. به مناسبت روز مادر، مادران خواستار آرامش، ثبات و برگزاری جشن و سرور هستند. اما به دلیل شیوع کووید-۱۹ در تمامی جهان و زندانها مادران را با نگرانیهای عدیده‌ای مواجه کرده است. همی آکدوغان نیز به مناسبت روز مادر خواستار آزادی فرزند روزنامه نگارش از زندان حیلوان شد.

همی آکدوغان ۸۰ ساله، از ساکنان منطقه الکه از توابع شرنخ و از مادران آشتی است. سالیان درازی است که با فشار و سختگیری‌های پلیس مواجه شده است. نظامیان اشغالگر ترک روستای وی را به آتش کشیده و وی را ناگزیر به مهاجرت به شهر گَوَر در شمال کوردستان نموده‌اند. بعد از مدتی به دلیل فشارهای پلیس ناچار به کوچ مجدد به شهر وان شده است. همی آکدوغان اظهار داشته است که از روزی که روستای وی را به آتش کشیده‌اند تا کنون در موادر بسیاری با فشار پلیس روبرو شده است. وی اظهار داشت که حاکمیت ترک همواره به چشم دشمن به کوردها می‌نگرد. همواره تلاش کرده‌اند تا ما را به عنوان دشمن نابود کنند. ما نیز ۴۰ سال است که در مقابل این ظلم و خشونت مبارزه می‌کنیم. ما به عنوان مادران صلح برای صلح در این سرزمین تلاش می‌کنیم. اجازه ندهید بیش از این مادران چشم براه آزادی فرزندانشان از زندان باشند، اجازه ندهید مادران بیش از این داغدار شوند. اجازه ندهید بیش از این فرزندان هزاران مادر در زندان بمانند.

 همی اکدوغان با اعتراض به حمله به آرامستان‌های شهدای کورد نیز افزود: از مزار فرزندانمان چه می‌خواهند؟ از کشته شدگان چه می‌خواهند؟ مگر جنازه‌های فرزندانمان با حاکمیت چکار کرده‌اند؟ انها هیچ وجدانی ندارند. ما اجازه نخواهیم داد با حملاتشان به آرامستان‌هایمان به اهدافشان دست یابند. اجازه نمی‌دهیم بیش از این مادران داغدار شوند.

در خاتمه مادر این روزنامه‌نگار زندانی کورد با تبریک روز مادر اظهار داشت ما خواهان صلح هستیم. ما خواهان آزادی تمام زندانیان سیاسی هستیم.