درخواست از حکومت اقلیم باشور کوردستان: مایه شرم است که دولت تجاوزگر خاک ما را بمباران کند

احمد کایا معاون دبیرکل حزب انسان و آزادی در خصوص حملات ترکیه به مخمور، شنگال و قنیل اعلام نمود که این حملات علیه اتحاد ملی میان خلق کورد بوده و از حکومت اقلیم جنوب کوردستان خواست که علیه این حملات سکوت نکند.

 

ترکیه از ۱۴ ژوئن تا کنون با هوایپماها و نیروی زمینی خود به مناطق شنگال، مخمور و قندیل حمله کرده است. در این حملات شماری از افراد غیر نظامی مجروح یا جان خود را از دست داده‌اند. حملات هوایی و زمینی ارتش ترک به کوردستان همچنان ادامه داشته و تا کنون به دلیل تداوم این حملات ۶ نفر غیر نظامی به شهادت رسیده‌اند.

احمد کایا معاون دبیرکل حزب انسان و آزادی و شهردار مشترک ارغنی که اکنون منصب وی توسط قیمها و گماشتگان آ.ک.پ غصب شده است، در خصوص حملات ترکیه به مخمور، شنگال و قندیل اظهار داشت: دولت ترکیه با این حملات می‌‌خواهد که همچنان بقای خود را تداوم بخشد. کایا در این رابطه گفت: حکومت اکنون در تنگنا قرار گرفته است، به همین علت تلاش می‌کند  تا افراد نژادپرست را دور خود جمع کرده و از طریق آنان به خلق حمله شود. کایا در این رابطه اظهار داشت که حکومت ترکیه هر گاه که در تنگنا قرار گرفته باشد حملات خود را افزایش داده است.

در این رابطه کایا اظهار داشت: دولت ترک با این حملات تلاش می‌کند فرایند انسجام صفوف کورد و اتحاد ملی در میان خلق کورد را تضعیف کند. هر اندازه که گروه‌های کورد به یکدیگر نزدیکتر شوند، ائتلاف ملی در دستور کار روز قرار بگیرد، به همان اندازه نیز حملات افزایش می‌یابند. تا هم اکنون نیز کورد دچار انشعاب و اختلاف بوده است، دیالوگ چندانی با یکدیگر نداشته‌اند. در این فرایند به هر نقطه‌ای که حمله شده باشد، هدف، اتحاد ملی و آماج قرار دادن انسجام صفوف خلق کورد بوده است.

این حملات در نهایت به همگرایی میان خلق کورد تبدیل می‌شود

کایا در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خلق کورد برای اتحاد ملی خود گامهای بلندی را برداشته است. خلق کورد بیش از هر زمان دیگری خواهان دستیابی به اتحاد بوده و در این راستا باید هر چه بیشتر حول سازمان‌ها و نیروهای خود اجتماع پیدا کرده و در این خصوص لازم است که صفوف خود را منسجم نمایند. به یاد داریم که جگرخوین گفته است که اگر یکی نشوید، یکی یکی از میان می‌روید. ما به خوبی می‌دانیم که سربلندی، آزادی و عزت ما در گرو اتحاد ملی است. اگر ما بتوانیم اتحاد ملی را در میان خود برقرار سازیم، دستاوردهای ما نیز حراست خواهند شد. در غیر اینصورت دستارودهایمان را یکی یکی از دست می‌دهیم. به جای اینکه ما یکدیگر را متهم کنیم، ما باید بیش از پیش خودمان را تقویت کنیم. این حملات در نهایت همگرایی بین خلق کورد را افزایش می‌دهد.

مسئله کورد عزتمندانه به پیروزی دست می‌یابد

کایا از حکوما اقلیم جنوب کوردستان نیز خواست که علیه حملات ارتش اشغالگر ترک سکوت نکرده و در این خصوص اظهار داشت: اگر  ما یک جو غیرت و اندکی مسئولیت داشته باشیم باید در مقابله با این حملات موضع‌گیری داشته باشیم. زیرا این حملات جغرافیای ما را هدف قرار داده است. بسیار مایه شرم است که دولتی ظالم و تجازگر جغرافیای ما را بمباران کند و کورد خود همکار این حملات باشد. خلق نباید این حملات و همکاری با نیروهای دشمن را بپذیرد. اگر دولت اقلیم جنوب کوردستان در این رابطه با دشمن همکاری داشته باشد باید بلافاصله این همکاری‌ها قطع شوند. ما در مرحله‌ای بسیار دشوار قرار گرفته‌ایم. اما باید با امید به این مرحله نگاه کنیم. بسیاری از حکومتها آمده‌اند و رفته‌اند. اما مسئله کورد همچنان باقی مانده و در نهایت این مسئله با عزت به پیروزی دست می‌یابد.