مجلس شنگال در تبعید: توافق هولیر- بغداد مردود است

مجلس شنگال در تبعید با صدور بیانیه‌ای به توطئه تازه پارت دمکرات کوردستان علیه کوردهای ایزدی واکنش نشان داده و می‌گوید توافقنامه میان هولیر – بغداد پیمانی علیه موجودیت جامعه ایزدیست.

ریاست مشترک مجلس شنگال در تبعید، در مورد شهادت «عگید جفیان» عضو شورای فرماندهی نیروهای مدافع خلق و همچنین نقشه‌های تازه بدخواهان علیه خلق ایزدی بیانیه‌ای منتشر کرده است.

در بیانیه آمده است:"ما نخست مراتب تسلیت خود را به خانواده گرامی عگید جفیان، خلق میهن‌دوستن گوَر، خلقمان در عرصه بوتان، نیروهای قهرمان گریلا و تمامی خلق کوردستان و ایزیدخان اعلام می‌داریم."

مجلس شنگال در تبعید با یادآوری اینکه عگید جفیان همراه با رفقایش جامعه ایزدی را از چنگال وحشیگری داعش نجات داده و بزرگترین عملیات نجات انسانی را به نتیجه رساند که در آن ١۵٠ هزار ایزدی از قتلعام نجات یافتند یاد و خاطره مام زکی شنگالی، عگید جفیان و شهیدان راه آزادی کوردستان را گرامی داشته است.

تصمیم هولیر- بغداد دشمنی با موجودیت جامعه ایزدیست

مجلس شنگال در تبعید به توافقنامه میان هولیر و بغداد همزمان با روز توطئه بین‌المللی علیه ملت کورد در ٩ اکتبر اشاره کرده و می‌گوید که این توافق علاوه بر اینکه مایه شرم و رسواییست دشمنی آشکار با موجودیت جامعه ایزدی می‌باشد.

بیانیه می‌افزاید:"هم پ.د.ک و هم حکومت عراق در جریان حمله داعش به شنگال خلق ایزدی را تنها گذاشتند و جامعه ایزدی را به گروه وحشی داعش سپردند. آنان که علیه داعش ایستادگی کرده و هزینه‌های بزرگی به جان خریدید مبارزان یگان‌های مقاومت شنگال و یگانهای زنان شنگال، آسایش ایزیدخان و خود جامعه ایزدی بودند، اما جالب این است که امروز پ.د.ک و حکومت عراق با توافق مابین خود بر ضدیت با موجودیت جامعه ایزدی توافق کرد‌ه‌اند. این توافقنامه مردود است، ما آنرا خطرناک می‌دانیم زیرا ضد دمکراسی بوده و علیه حقوق بشر است."

مجلس شنگال در تبعید با اشاره به نقشه‌های پ.د.ک و حکومت عراق علیه ایزدی‌ها خاطرنشان کرده است؛ آن روزها تمام شده‌اند. امروز جامعه ایزدی دارای اراده و هدف است و هیچ نیرویی نمی‌تواند خواسته‌های خود را بر جامعه ایزدی تحمیل کند.

هشدار به سازمان ملل: زمینه فاجعه بزرگ علیه ایزدی‌ها را فراهم نکنید

مجلس شنگال در تبعید خطاب به سازمان ملل می‌گوید این سازمان در عوض فعالیت برای به رسمیت شناختن نسل‌کشی خلق ایزدی و تحقیق در این مورد امروز خود به ابزاری برای تداوم نسل‌کشی ایزدی‌ها و قتلعام آنان مبدل شده است.

بیانیه به سازمان ملل هشدار داده و می‌گوید تا دیر نشده از راه غلط برگردید و زمینه فاجعه بزرگ علیه ایزدی‌ها را فراهم نکنید.

جامعه ایزدی متحد شوند

مجلس شنگال در تبعید در پایان با فراخواندن آحاد خلق ایزدی خواستار گسترش فعالیت‌های سازماندهی و ارتقای مبارزات دمکراتیک شده است."