محمد عبدالله: حکومت باشور کوردستان و عراق مسئول حملات ارتش ترکیه هستند

محمد عبدالله از خلق باشور کوردستان خواست تا علیه حملات دولت اشغالگر ترک به شنگال، مناطق حفاظتی مدیا و کمپ پناهندگان رستم جودی در مخمور به میدان‌ها سرازیر شوند.

دولت اشغالگر ترک نیمه شب دوشنبه شنگال، مخمور و مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کرد. حملات ترکیه همچنان ادامه دارند. محمد عبدالله رئیس مشترک جنبش آزادی جامعه کوردستان همکاری حکومت اقلیم جنوب کوردستان و دولت عراق با حملات ترکیه را محکوم کرد.

محمد عبدالله با یادآوری اینکه حملات شب گذشته دولت اشغالگر ترک ناشی از رویه نژادپرستانه رژیم ترکیه علیه کوردهاست می‌افزاید:"دست دولت ترک به هر جا که برسد کوردها را هدف قرار می‌دهد. ناتوانی حکومت باشور کوردستان بحران‌های اقتصادی، سیاسی، تنش میان احزاب جنوب خلأ بزرگی را در باشور کوردستان به دنبال داشته است. این خلا دست ترکیه را باز گذاشته تا به اراده خلقمان حمله‌ور شود. حکومت اقلیم کوردستان دست دولت ترکیه برای حملات را باز گذاشته است."

همکاری پ.د.ک با دولت ترکیه

محمد عبدالله خاطرنشان کرد که در باشور کوردستان هیچ گامی بدون هماهنگی با آمریکا برداشته نمی‌شود. وی افزود:"سکوت حاکمان باشور کوردستان، عراق، نیروهای بین‌المللی بویژه آمریکا اثبات می‌کند که توطئه‌ای علیه کوردها در جریان است. این توطئه علیه خلق کورد و جنبش آزادیخواهی کوردستان است. شنگال و مخمور صدها کیلومتر از مرزهای ترکیه فاصله دارند و هیچ خطری از این مناطق دولت ترک را تهدید نمی‌کند. اما دولت ترک حمله به اراده خلق کورد را در رأس سیاست‌های خود قرار داده است. این وضعیت برای مسئولان حکومت باشور و عراق مایه‌ی شرم است. همکاری حزب دمکرات کوردستان عراق با دولت ترک سبب این حملات است. نسبت به اشغالگری و حملات دولت ترک تنها به سکوت بسنده نکرده، بلکه با اشغالگران هم همکاری می‌کنند."

خلقمان باید به میدان‌ها سرازیر شوند

محمد عبدالله در ادامه گفت که بدخواهان در صدد اشغال خاک باشور و روژاوای کوردستان هستند. آنان می‌خواهند این دو بخش را به خاک ترکیه ملحق کنند. رئیس مشترک جنبش آزادی جامعه کوردستان اظهار کرد:"باید هر کورد واجد شرف این واقعیت‌ها را ببیند و علیه آنان بپا خیزد. ترکیه در مقابل چشم جهانیان به روژاوای کوردستان حمله کرد و عفین، سریکانی و گری سپی را اشغال کرد، تغییر دمگرافی در این منطقه را به مرحله اجرا گذاشته است. ما همیشه علیه اشغالگران و بویژه دولت ترک ایستادگی می‌کنیم. خلقمان باید علیه این جنایت‌ها ساکت نباشند و به میدان‌ها سرازیر شوند."

منبع: ANHA