محمود عثمان: دولت ترک از تنش‌های موجود در ورتی سوء استفاده می‌کند

محمود عثمان سیاستمدار کورد تایید نمود که دولت ترک از تنش‌های موجود در منطقه ورتی در شمال استان هولیر سوء استفاده می‌کند.

دکتر محمود عثمان اظهار داشت: نباید بین نیروهای نظامی کورد در منطقه تنشی روی دهد. زیرا این مسئله اهمیت زیادی نداشته و از طریق گفتوگو حل می‌شود.

محمود عثمان خاطرنشان ساخت که مسئله اینست که سه حزب دمکرات کوردستان، اتحادیه میهنی و پ.ک.ک با یکدیگر نشستی را در رابطه با مشکلات برگزار نکرده و لازم است که با یکدیگر گفتوگو کنند.

محمود عثمان خاطرنشان ساخت که دولت ترک از این تنش‌ها سوء استفاده می‌کند. دولت ترک در همه جا و از هر طریق ممکن با کورد دشمنی می‌ورزد و اکنون از تنش‌های به وجود آمده در زینی ورتی به نفع خود سوء استفاده می‌کند.

دکتر محمود عثمان در ادامه سخنان خود افزود: منطقه ورتی به استقرار نیروی نظامی احتیاجی ندارد. این وضعیت از تاثیری منفی بر ساکنان منطقه برخوردار بوده و به همین علت لازم است که در کوتاهترین وقت ممکن این مسئله از طریق گفتوگو حل شود.

از ابتدای ماه جاری میلادی در منطقه زینی ورتی در شمال شرق استان هولیر بین نیروهای حزب دمکرات کوردستان و اتحادیه میهنی تنش ایجاد شده است. حزب دمکرات کوردستان تلاش دارد تا نیروهای خود را در منطقه مستقر نماید و آن را تحت حاکمیت خود قرار دهد. دولت ترک نیز با استفاده از هواپیماهای اکتشافی خود وضعیت را نظاره می‌کند. در نتیجه این اقدامات دو روز پیش، به بمباران این منطقه پرداخت.


منبع: ROJNEWS