مراکز تجاری سلیمانیه از ورود فعالان بایکوت جلوگیری کردند/ آسایش سه جوان را بازداشت کردند

یروهای آسایش شب گذشته در خیابان سالم مانع از فعالیت جوانان کمپین بایکوت شدند و سه جوان را بازداشت کردند

بایکوت و تحریم کالاهای ترکیه در باشور کوردستان گسترش یافته است. فعالان این کمپین دوشنبه شب به دو مرکز تجاری ماجدی مول و فاملی مول شهر سلیمانیه رفتند و خواهان تحریم کالاهای ساخت ترکیه شدند، کالاهای عرضه شده در این مراکز ساخت ترکیه هستند. از سوی دیگر نیروهای آسایش شب گذشته در خیابان سالم مانع از فعالیت جوانان کمپین بایکوت شدند و سه جوان را بازداشت کردند.

شب گذشته جوانان در خیابان سالم شهر سلیمانیه اقدام به آگاه سازی خلق در مورد کمپین بایکوت کالاهای ترکیه نمودند، جوانان پس از دقایقی توسط نیروهای آسایش بازداشت شدند. آسایش مدعی است که فعالان بایکوت بدون مجوز اقدام فعالیت تبلیغی کرده‌اند، اما فعالان کمپین می‌گویند بازداشت جوانان به درخواست مسئولان سازمان جاسوسی میت در باشور بوده است.

افراد بازداشت در حالی بازداشت شدند که در حال توزیع بروشورهایی در مورد نسل‌کشی کوردها از سوی رژیم فاشیست ترک و بایکوت کالاهای ساخت ترکیه در باشور بودند.

هویت سه جوان بازداشت شده از سوی آسایش سلیمانیه "آری احمد، مرضیه احمد و جیگر محمد" اعلام شده است.

همچنین به گفته سما محمد از اعضای فعال کمپین بایکوت ترکیه شب گذشته هر دو مجتمع تجاری ماجدی مول و فاملی مول در شهر سلیمانیه از ورود اعضای کمپین و آگاه‌سازی شهروندان به این مراکز جلوگیری کردند.