مظلوم داغ و محمد بشیکسیز به مرگ تهدید شدند

پ.د.ک دو زندانی سیاسی کورد اهل کمپ پناهجویان مخمور را به نام‌های «مظلوم داغ» و «محمد بشیکسیز» تهدید به مرگ کرده‌اند. آنها پس از کشته شدن عثمان کوسه مسئول میت در هولیر دستگیر و به اعدام محکوم شدند.

مشخص شده است که پلیس هولیر «محمد بشیکسیز» و «مظلوم داغ» را تهدید به مرگ کرده است که به دلیل شرکت در واقعه ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۹ در هولیر دستگیر شدند که در آن رخداد عثمان کوسه عضو میت ترکیه و دو تن دیگر با نام‌های نریمان عثمان و بشدار رمضان کشته شدند.

داغ و بشیکسیز طی تماس تلفنی با خانواده‌هایشان به آنها گفته‌اند که حقوق آنها نقض می‌شود. خانواده‌های آنها اعلام کردند، به دلیل نقض حقوق آنها داغ و بشیکسیز دست به اعتصاب غذا زده بودند و پس از دیدار با مسئولین و وعده‌ی آنها در مورد پایان فشارها، به اعتصاب خود پایان دادند.

شکنجه و تهدید به قتل

خانواده‌ها اعلام کردند، پس از پایان دادن به اعتصابشان، نقض حقوق آنها افزایش یافته است

داغ و بشیکسیز را در سلول انفرادی نگه می‌دارند و آنها را شکنجه کرده و مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

خانواده‌ها همچنین گفتند، "مسئولین به آنها گفته‌اند که پ.ک.ک دشمن ماست. شما نزد ما اسیر هستید، ما در اینجا شما را می‌کُشیم و هیچ کسی هم متوجه نخواهد شد."

پس از رخدادهای زینی ورتی فشارها افزایش یافته است

خانواده ها همچنین اعلام کردند، پس از رخدادهای زینی ورتی به فرزندانشان حمله شده و روزانه فقط دو تا سه دقیقه می‌توانند از سرویس بهداشتی استفاده کنند. به فرزندانشان اجازه‌ی تماشای تلویزیون یا کتاب خواندن یا گوش دادن به رادیو داده نمی‌شود.

نباید خلق کورد سکوت کند

خانواده‌ها می‌گویند، فرزندانشان پیشتر دست به اعتصاب غذا زده بودند و اگر فشارها ادامه پیدا کند آنها دست به روزه‌ی مرگ خواهند زد و گفتند؛"نباید کوردها سکوت کنند. اقدامات حکومت اقلیم قابل قبول نیست. باید خلق کورد واکنش نشان دهد."