مقامات امنیتی ترک خواستار پاک کردن حروف X, W, Q از سنگ مزار شهدای کوردستان شدند

فرماندهی ژاندارمری منطقه فارقین، از خانواده‌هایی که فرزندانشان در صفوف پ.ک.ک به شهادت رسیده‌اند، خواسته اند که حروف X, W, Q را از سنگ مزار فرزندانشان حذف کرده یا سنگ‌هایی که این حروف را دارند، بشکنند، از آن عکس گرفته و عکس‌های آن را برای ژاندارمری بفرستند

فرماندهی ژاندارمری منطقه فارقین، طی تماس تلفنی با خانواده‌هایی که فرزندانشان در جریان نبرد و رویارویی با ارتش اشغالگر ترک، به شهادت رسیده‌اند؛ خواسته است مراکز امنیتی مراجعه نمایند. با مراجعه این افراد به مراکز امنیتی، از این خانواده خواسته شده است که حروف X, W, Q را از سنگ مزار فرزندانشان حذف کنند. طبق اطلاعات رسیده،  خانواده‌های ٣ گریلای نیروهای مدافع خلق در روستای سلوق، کوریشا و میرلیا وکیاین ناگزیر به مراکز امنیتی مراجعه کرده و فرماندهی این مراکز با تهدید از آنها خواسته است که سنگ مزار فرزندانشان را تخرب کنند.

از طرف دیگر، فرمانده این مراکز امنیتی خواسته است که فقط نام و نام خانوادگی شناسنامه‌ای این شهدا بر سنگ مزار نوشته شود و حروف کوردی مانند X, W, Q نیز از سنگ مزار این شهدا حذف شود. همچنین طبق خبرهای رسیده به مرکز خبری، برخی از خانواده‌ها به دلیل نپذیرفتن درخواست فرماندهان مراکز امنیتی ترک، مورد ضرب و شتم واقع شده‌اند.

سنگهای مزار شکسته شده و عکس‌های آن را ارسال کنید

فرمانده این مرکز امنیتی هم با تلفن با خانواده‌ها سخن گفته است و هم از آنها خواسته است که به مراکز امنیتی مراجعه کرده و به آنها هشدار داده است که: باید سنگ مزار فرزندانشان را شکسته و عکس آن را برای مرکز ارسال کنند. در غیر اینصورت دست به نبش قبر زده و جنازه ها را به جای دیگری منتقل می‌کنند. طبق خبرهای بدست آمده، برخی از خانواده‌ها نسبت به این درخواست واکنش نشان داده و به منظور جلوگیری از شکستن سنگ مزار فرزندانشان که با نشان ه.پ.گ مزین شده است، سنگ‌های مزار شهدا را تعویض کرده‌اند.